مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از تعیین شیوه نامه ارائه خدمات حضوری به اعضا در کتابخانه‌ها خبر داد و گفت: در مناطق ایمن کتابخانه های عمومی بازگشایی می شوند.
کد خبر: ۸۹۴۰۲۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹ 31 August 2020

تابناکفارس به نقل از مهر: روح الله منوچهری ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران، گفت: نحوه خدمات دهی کتابخانه‌ها از هفته جاری با توجه به مناطق استان از نظر شیوع کرونا به صورت مشخص و ابلاغ شده است.

وی با اشاره به اینکه دستورالعمل بازگشایی و ارائه خدمات به اعضا در کتابخانه‌های عمومی بر اساس اقدامات کنترلی بیماری کووید ۱۹ در وضعیت‌های مختلف سنجیده و ابلاغ شده است، اعلام کرد: از ابتدای هفته جاری فعالیت و خدمات دهی کتابخانه‌های عمومی منوط به وضعیت شهرستان‌ها بر اساس میزان شیوع بیماری کووید ۱۹ خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس افزود: بر این اساس در شهرستان‌هایی با وضعیت قرمز و نارنجی کتابخانه‌ها فعال اما خدمات آنها به صورت غیرحضوری است؛ در مناطق سفید، سبز و زرد استان نیز کتابخانه‌ها میزبان اعضا و کاربران هستند و خدمات حضوری خود را با رعایت موازین بهداشتی به اعضا ارئه خواهند داد.

منوچهری با تاکید بر اینکه معیار خدمات دهی به کتابخانه‌ها وضعیت شیوع بیماری در شهرستان هاست، تصریح کرد: هر هفته بر اساس اعلام ستاد مبارزه با کرونا در استان شرایط شهرستان‌ها بررسی می‌شود و در صورت تغییر وضعیت شهرستان‌ها از نظر شیوع بیماری، فعالیت کتابخانه‌های شهرستان تغییر خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه در هفته جاری ۱۷ شهرستان فارس در وضعیت قرمز و نارنجی قرار دارند، گفت: براین اساس در ۱۹ شهرستان ارسنجان، استهبان، بختگان، خرم بید، داراب، رستم، زرین دشت، سروستان، فراشبند، فسا، فیروزآباد، کازرون، کوار، کوهچنار، گراش، مرودشت، ممسنی، مهر و نی ریز که وضعیت آنها از نظر بیماری بهبود یافته و در مرحله زرد، سفید یا سبز قرار دارند، کتابخانه‌ها میزبان اعضا و کاربران هستند؛ همچنین در شیراز و ۱۶ شهرستان دیگر که همچنان شرایط بیماری در آنها در وضعیت قرمز و نارنجی است، فعالیت کتابخانه‌ها همچون قبل و بدون حضور اعضا خواهد بود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس در ادامه با اشاره به اینکه ارائه خدمات حضوری به اعضا در کتابخانه‌ها با رعایت پروتکل‌های بهداشتی صورت می‌گیرد، بیان کرد: بر این اساس و با تأکید بر استفاده از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی ستاد ملی کرونا، فضاها و بخش‌های مختلف کتابخانه تغییر خواهد یافت، بخش مخزن کتابخانه به صورت بسته اداره خواهد شد و سالن‌های مطالعه در کتابخانه‌های عمومی با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و تغییر در چیدمان میز و صندلی‌های مطالعه فعال خواهند بود. همچنین استفاده اعضا از سالن‌های مطالعه با رعایت نوبت امکان‌پذیر است و اجرای برنامه‌های فرهنگی در فضای مجازی انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: حضور اعضای کودک در این مرحله امکان پذیر نیست اما والدین می‌توانند کتاب‌های مورد نیاز فرزندان خود را امانت بگیرند و بخش نابینایان و ناشنوایان نیز کماکان تعطیل خواهد بود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار