عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه بی شک طرح سئوال از رئیس جمهور در روزهای آتی آغاز خواهد شد.خاطر نشان کرد: اگر نمایندگان متوجه شوند که دولت قصدی برای بهبود اقتصاد کشور ندارد در روزهای پایانی دولت هم برنامه هایشان را به رئیس جمهور تعیین و تکلیف خواهند کرد.
کد خبر: ۸۹۳۹۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۴ 31 August 2020

تابناک فارس به نقل از ایلنا:محسن علیزاده با اشاره به اینکه دولت باید متناسب با وضع جامعه و نرخ تورم قیمت کالاها را تعیین و افزایش دهد، افزود: در شرایط فعلی که مردم با مشکلات متعدد اقتصادی مواجه هستند دولت باید برای تغییر قیمت‌ها تدبیر زیادتری بیندیشد.

عضو کمیسیون اقتصادی و نماینده سپیدان و بیضا در مجلس گفت: افزایش 5 برابری قیمت کودهایی شیمیایی بیانگر بی تدبیری دولت در قیمت گذاری کالاها به ویژه کالاهای اساسی است.

وی معتقد است دولت به صورت خودمختار اقدام به افزایش قیمت کالاها می کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه وزیر جهاد کشاورزی برای پیگیری قیمت کودهای شیمیایی نامه‌ای را مبنی بر اینکه گرانی‌های قیمت کودهای شیمیایی به صلاح کشاورزان نیست به رئیس جمهور ارسال می‌کند، افزود: آقای روحانی هم در پاسخ به این نامه عنوان می کند که قیمت کودهای شیمیایی طبق ارز نیمایی وارد شود.در حالی که ارزش ارز نیمایی 5 برابر بیشتر از ارز دولتی است و این مهم باعث شد قیمت کودهای شیمیایی یک شبه 5 برابر گران‌تر شود.

نماینده سپیدان و بیضا در مجلس گفت: بی شک برای حمایت از کشاورزان دلیل این افزایش قیمت را از وزیر جهاد کشاورزی سئوال خواهیم کرد.

با دستور رئیس جمهور و پیگیری‌های آقای واعظی انجام شد

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه افزایش قیمت کود شیمیایی با دستور رئیس جمهور و پیگیری‌های مجدانه آقای واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور رخ داده، افزود: بی شک چنین اتفاقاتی بیانگر نبود عزم جدی در قیمت گذاری کالاهایی مانند کود شیمیایی است.

علیزاده در ادامه با اشاره به اینکه بخشی از مابه‌التفاوت قیمتی که افراد دارای رانت برای واردات گوشی‌های گران قیمت هزینه می کنند باید به کالاهای اساسی و ضروری اختصاص یابد، گفت: متاسفانه در حال حاضر ارز دولتی به سموم کشاورزی هم تعلق نمی گیرد و این محصول با ارز نیمایی وارد می شود که این مهم باعث نگرانی و آزردگی خاطر کشاورزان شده است.

 

وی با اشاره به اینکه هنوز هم دولت اقدام به خرید محصولاتی مانند گوجه فرنگی از کشاورزان فارس نکرده، می‌افزاید: دولت برای حمایت تضمینی کالاها به کشاورزان تعهد دارد بنابراین در سال جاری دولت به دلیل به موقع عمل نکردن و نخریدن گوجه فرنگی باعث شد که بسیاری از کشاورزان استان متضرر شوند.

نمایده سپیدان و بیضا در مجلس با اشاره به اینکه موضوعاتی مانند سیاست های پولی . بانکی، کنترل تورم، کنترل و نظارت بر قیمت ها و..... جزووظایف اصلی دولت است ، افزود: بی شک مجلس در این بخش می تواند نظارت بیشتری بر عملکرد دولت داشته باشد.

دولت توجهی به نظرات نمایندگان ندارد

وی با بیان اینکه دولت به نظرات نمایندگان توجه نمی کند گفت: دولت در حال حاضر به دنبال سیاست های خودش است به طوری‌که در شرایط فعلی دولت هیچ عزمی جهت بهبود اقتصادی و کاهش وکنترل قیمت ها ندارد.

علیزاده در ادامه با طرح این سئوال که چگونه خودروسازان از اسفند ماه سال گذشته تاکنون سه مرحله مجوز افزایش قیمت دریافت کرده اند اما حقوق کارمندان و کارگران و بازنشستگان متناسب با نرخ تورم و گرانی قیمت ها افزایش پیدا نمی کند؟گفت: متاسفانه در حال حاضر دولت با نگاه به افزایش در آمدهای خودش یک سویه عمل می کند.

نماینده سپیدان و بیضا افزود: دولت برای تامین کسری بودجه و تامین هزینه های جاری طرح فروش اوراق سلف نفتی را مطرح کرد که این مهم باعث می شد رئیس جمهور آینده کشور مقروض شود.

طرح سئوال از رئیس جمهور در روزهای آتی آغاز خواهد شد

عضو کمیسیون اقتصادی با بیان اینکه بی شک طرح سئوال از رئیس جمهور در روزهای آتی آغاز خواهد شد.خاطر نشان کرد: اگر نمایندگان متوجه شوند که دولت قصدی برای بهبود اقتصاد کشور ندارد در روزهای پایانی دولت هم برنامه هایشان را به رئیس جمهور تعیین و تکلیف خواهند کرد.

نماینده سپیدان و بیضا با بیان اینکه بی شک آقای رئیس جمهور برای پاسخ به سئوالات نمایندگان باید در مجلس حضور پیدا کند ادامه داد: با توجه به اینکه در هفته جاری برنامه نمایندگان سرکشی از حوزه انتخابیه است اما به محض تشکیل جلسه آینده مجلس اولین خواسته نمایندگان از هیئت رئیسه سئوال از رئیس جمهور است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار