امام‌جمعه لارستان با تأکید بر اینکه مسئولان باید واقعیات را مردم در میان بگذارند چراکه وقتی آحاد جامعه در جریان مشکلات باشند، به‌طورقطع شرایط را درک کرده و با مسوولان همراه می‌شوند، تصریح کرد: مردم این نظام و شعارهای مطرح‌شده با آن را پذیرفته‌اند و با آن همراهی کرده‌اند و تا زمانی که در مسیر شعارها قدم برداریم مردم نیز سختی‌ها را تحمل می‌کنند.
کد خبر: ۸۹۳۱۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 29 August 2020

تابناک فارس به نقل از میلاد لارستان:حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدمختار موسوی خرم در آئین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهر لار ضمن عرض تسلیت به مناسبت قرار گرفتن در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی، اظهار داشت: دفاع از مظلوم در برابر ظالمان، احیاء اسلام ناب محمدی(ص) و احیاء فریضه مهم امربه‌معروف و نهی از منکر را از فلسفه‌های قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) دانست.

مسوولان باید واقعیات را مردم در میان بگذارند

وی با یادآوری بخش‌هایی از بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مجازی اخیر با اعضای هیأت دولت، افزود: هفته دولت فرصتی برای یادآوری خدمات یک‌ساله اعضای دولت، جمع‌بندی عملکردها، نقد نقاط قوت و ضعف، در میان نهادن دستاوردها و تنگناها با مردم، بیان کارهای انجام‌شده و انجام‌نشده، حرف زدن مستقیم با مردم، ارائه گزارش به مردم و غیره است.

امام‌جمعه لارستان با تأکید بر اینکه مسوولان باید واقعیات را مردم در میان بگذارند چراکه وقتی آحاد جامعه در جریان مشکلات باشند، به‌طورقطع شرایط را درک کرده و با مسوولان همراه می‌شوند، تصریح کرد: مردم این نظام و شعارهای مطرح‌شده با آن را پذیرفته‌اند و با آن همراهی کرده‌اند و تا زمانی که در مسیر شعارها قدم برداریم مردم نیز سختی‌ها را تحمل می‌کنند.

بهره‌وری از محصولات خرما و گیاهان داروئی در منطقه لارستان

این استاد حوزه و دانشگاه با یادآوری مقام معظم رهبری نسبت به انتقاد از خام فروشی و صادرات فله‌ای مواد خام در کشور، خاطرنشان کرد: خام فروشی سنگ‌های قیمتی، آهن، فولاد، نفت، فروش خاک جزیره هرمز، فرآوری نشدن زعفران خراسان جنوبی، خرما مناطق گرمسیری و غیره به قیمت ناچیز و فرآوری آن در کشورهای خارجی و بازگرداندن آن با چندین برابر باقیمت به خود ما می‌فروشند.

وی خطاب به مسوولین ملی و استانی برای توجه به بهره‌وری محصولات خرما و گیاهان داروئی در منطقه لارستان بزرگ، ادامه داد: می‌توان با ایجاد صنایع تبدیلی و بسته‌بندی مناسب این محصولات باارزش، باعث تحول در کشاورزی و همچنین ایجاد اشتغال برای جوانان در خطه لارستان شد.

مسوولان ظرفیتهای لارستان را بشناسند و به سرمایه گذاران معرفی کنند

امام‌جمعه لارستان بابیان اینکه توصیه‌های رهبر معظم انقلاب تنها معطوف به اعضای هیأت دولت نمی‌شود بلکه مسوولان شهرستانی و بخش‌ها نیز می‌بایست ظرفیت‌های منطقه را بشناسند و سرمایه‌گذاران را برای ورود به عرصه‌های مختلف راهنمایی و ترغیب کنند، تأکید کرد: یک‌بار شخصی از استان آذربایجان به لار سفرکرده بود و به بنده گفت برای خرید خرما به لارستان آمده تا با تبدیل آن به ۱۴ محصول آن را به کشورهای اروپایی صادر کند.

وی با طرح این سؤال که چرا نباید از ظرفیت‌های موجود در لارستان استفاده نشود و چرا مسوولین پیگیری این موضوعات نیستند؟!، گفت: اگر می‌خواهیم برای جوانان اشتغال کنیم می‌بایست از پتانسیل‌هایی که داریم بهره بگیریم و همیشه نباید به دنبال چیزهایی باشیم که مناطق دیگر متناسب با ظرفیت خود بدست آورده‌اند.

مسوولان اجرایی پیگیر ایجاد صنایع تبدیلی در لارستان باشند

حجت‌الاسلام موسوی با اشاره به اینکه نخبگان، اعضای شورای شهر و مسوولان اجرایی پیگیر ایجاد صنایع تبدیلی در لارستان باشند تا از خام فروشی محصولات جلوگیری شود، تأکید کرد: در محصولات باغی و مرکبات نیز خام فروشی می‌شود و کشورهای خارجی به شکل آبمیوه‌های گران‌قیمت آن را به ما برمی‌گردانند.

مسوولان ملی و استانی بستری برای استقرار یک صنعت مادر در لارستان آماده کنند

امام‌جمعه لارستان با تأکید بر اینکه سرمایه‌گذاری یکی از سرفصل‌های مهم در رشد اقتصادی است که متأسفانه در سال‌های اخیر در این زمینه کشور ایران و به‌تبع آن در خطه لارستان عقب‌مانده‌ایم، تصریح کرد: اگر مسوولان ملی و استانی بستری برای استقرار یک صنعت مادر در لارستان آماده کنند به‌طورقطع سرمایه‌های انباشته‌ای که سرمایه‌داران این خطه که مبالغ هنگفتی نیز است و در بانک‌ها گذاشته‌اند، در صنایع پایین‌دستی آن سرمایه‌گذاری خواهند کرد.

وی بابیان اینکه اگر صنایع مادر در لارستان ایجاد شود و آن کارخانه مواد اصلی و اولیه را تولید کند به‌طورقطع مورد استقبال سرمایه‌گذاران قرار می‌گیرد، افزود: سرمایه‌داران اگر بدانند با ورود به یک صنعت سودی که بدست می‌آورند بیش از سودهای بانکی است، بسیاری از سرمایه‌گذاران حاضر به سرمایه‌گذاری خواهند شد.

حجت‌الاسلام موسوی با تأکید بر اینکه می‌بایست سرمایه‌های کلانی که رهاشده‌اند، مدیریت و با برنامه‌ریزی راهنمایی شوند، ادامه داد: واقعاً تأسف‌بار است وقتی در اخبار می‌بینیم که شرکت‌های بزرگ و اشغالزایی همچون هپکو یا یخچال سازی ارج با آن سابقه و عظمت تعطیل‌شده است.

در خطه لارستان ظرفیت بهره‌گیری از بخش خصوصی وجود دارد

امام‌جمعه لارستان بخش خصوصی را دارای امکانات فراوان و نقدینگی لازم دانست و بر لزوم رفع مشکلات مالیاتی، مجوزها و تسهیلات بانکی آن‌ها تأکید کرد و خطاب به مسئولان استانی یادآور شد: در خطه لارستان ظرفیت بهره‌گیری از بخش خصوصی وجود دارد و اگر سختگیری‌هایی که درزمینهٔ صدور مجوزها صورت می‌گیرد، پرهیز شود، می‌توان راه سرمایه‌گذاری را تسهیل کرد.

وی بابیان اینکه بنده اطلاع دارم که شخصی ۲ سال برای اخذ مجوزهای یک زمین در جهت ایجاد یک مرکز خدمات‌دهی پیگیر است و همچنان نتوانسته نتیجه لازم را بگیرد، اذعان داشت: در کشورهای خارجی ملتمسانه زمینه را برای حضور سرمایه‌گذاران فراهم می‌کنند، امکانات می‌دهند و همه مجوزها در مدت‌زمان کوتاهی صادر می‌شود ولی در کشور تا زمانی که یک سرمایه‌گذار مراحل اخذ مجوزها را طی کند با توجه به نوسانات قیمت ارز ۵۰ درصد ارزش پول از بین می‌رود.

مسوولان نباید با جملات انشایی با مردم صحبت کنند

حجت‌الاسلام موسوی با انتقاد از برخی موضع‌گیری‌های مسوولین نسبت به حل مشکلات مبنی بر اینکه گفته می‌شود فلان مشکل باید حل شود، تصریح کرد: آقایانی که مسئولیت دارید، شما خودتان باید مسائل پیش رو را حل کنید و شمایی که خودتان مخاطب هستید، نباید مطالبه گر باشید.

امام‌جمعه لارستان با تأکید بر اینکه مخاطب بسیاری از مشکلات خود یک مسوول است، گفت: مسوولان نباید با جملات انشایی با مردم صحبت کنند بلکه باید مسوول با جملات خبری نسبت به تحقق کارها حرف بزند.

وی با اشاره به اینکه بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب، مسئله تولید کلید اصلی برای ایجاد اشتغال، کاهش تورم و رشد ارزش پول ملی است و باید موانع تولید برطرف شود چراکه ریشه بسیاری مشکلات در درون کشور است، ادامه داد: مسئله واردات بی‌رویه، ناهماهنگی‌ها در بخش‌های پایین‌دستی، صدور مجوزها و غیره بخشی از این مشکلات است.

اقتصاد کشور نباید به‌هیچ‌وجه به تحولات خارجی پیوند بخورد

این مسوول با تأکید بر اینکه اقتصاد کشور نباید به‌هیچ‌وجه به تحولات خارجی پیوند بخورد زیرا که این یک خطای راهبردی است، بیان کرد: نباید برنامه‌ریزی اقتصادی برای کشور معطل لغو تحریم‌ها یا نتیجه انتخابات فلان کشور شود و باید بنا را بر این گذاشت که تحریم‌ها برای مثال تا ۱۰ سال دیگر ادامه دارد بنابراین باید بر ظرفیت‌ها و امکانات داخلی تمرکز کرد.

تقدیر از هیأت های مذهبی‌ها لارستان به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی

حجت‌الاسلام موسوی از هیأت های مذهبی‌ها لارستان به‌منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی در مراسم‌های عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تقدیر و تشکر کرد، افزود: طبق بررسی‌های میدانی و حضور در چندین هیأت مذهبی، خوشبختانه این مراسم‌ها نماد رعایت نظم و انضباط به مسائل بهداشتی هستند.

امام‌جمعه لارستان بر اساس تصاویری که از تلویزیون پخش می‌شود عده‌ای زیادی از هموطنان با توجه به در پیش بودن تعطیلی‌ها راه سفر را در پیش‌گرفته‌اند، اضافه کرد: هرچند اقدام به سفر در این ایام نقد نیز وارد است اما باید در نظر داشت که بعداً بروز مشکلات را به گردن هیأت های مذهبی نیندازند چراکه همه پروتکل‌های بهداشتی رعایت می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار