رئیس‌کل دادگستری استان فارس گفت: شهرستان‌های لامرد و مُهر در حال تبدیل‌شدن به شهرهای صنعتی و قطب انرژی استان هستند و همین امر اهمیت و توجه مسئولان به مقوله امنیت و همچنین حمایت از تولید را دوچندان می‌کند.
کد خبر: ۸۹۳۱۷۶
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 29 August 2020

تابناک فارس  به نقل از روابط عمومی دادگستری استان فارس، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدکاظم موسوی با حضور در شهرستان‌های لامرد و مُهر با بازدید از دو حوزه قضایی جنوب استان فارس، رئیس جدید حوزه قضایی شهرستان مهر و دادستان جدید لامرد را معرفی کرد.

وی در مراسم جداگانه‌ای که با حضور مسئولان قضایی، اجرایی، نظامی و اعضای شورای تأمین این دو شهرستان‌ها با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی ستاد ملی مبارزه با کرونا تشکیل شد، با تسلیت فرارسیدن تاسوعا و عاشورای حسینی و ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) با تاکید بر اهمیت رشد و توسعه این شهرستان‌های جنوب استان بخصوص لامرد و مُهر گفت: این دو شهرستان در حال تبدیل‌شدن به شهرهای صنعتی و قطب انرژی استان هستند و همین امر اهمیت و توجه مسئولان به مقوله امنیت و همچنین حمایت از تولید را دوچندان می‌کند.

سرمایه‌گذار نیازمند امنیت است

رئیس‌کل دادگستری استان فارس با بیان اینکه سرمایه‌گذار نیازمند امنیت است، تصریح کرد: یکی از وظایف اعضای شورای تأمین و همچنین مجموعه قضایی تأمین امنیت برای سرمایه‌گذاری مشروع و قانونی است تا سرمایه‌گذار بتواند با خیال آسوده نسبت به سرمایه‌گذاری در منطقه و ایجاد زمینه اشتغال و کارآفرینی اقدام نماید.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی با تاکید بر اینکه سیاست حمایت از فعالیت‌های مولد اقتصادی و برطرف ساختن موانع حقوقی در مسیر جهش تولید از زمان حضور آیت‌الله رئیسی در رأس قوه قضائیه با جدیت و حساسیت بیشتری پیگیری و اجرا می‌شود گفت: مجموعه قضایی فارس نیز این موضوع حیاتی استان را با جدیت در دستور کار قرار داده و در همین راستا در سفر امروز نیز دیدارهایی از دو مجموعه تولیدی واقع در این دو شهرستان انجام شد.

وی در ادامه بیان داشت: تحقق شعار سال و تاکیدات رهبر معظم انقلاب (مدظله‌العالی) تنها در سایه عمل به توصیه‌های این مرد الهی است و اگر در این مسیر نیز نکات مدنظر ایشان را موبه‌مو انجام دهیم بی‌تردید از این گردنه سخت اقتصادی به‌سلامت گذر خواهیم کرد چراکه هر زمان از فرمایشات ایشان تبعیت محض داشته‌ایم کشور موفق و سربلند بوده است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره روند رو به رشد شهرستان‌های مهر و لامرد گفت: افرادی با مقاصد سودجویانه اقدام به تعرض و تعدی به اراضی ملی و دولتی کرده‌اند که لازم است علاوه بر جدیت همکاران در مجموعه قضایی و ورود به‌موقع دادستان در راستای انجام وظایف ذاتی سایر نهادهای متولی نیز با اجرای دقیق قانون و اجرای برنامه‌های پیشگیرانه دست متجاوزان به اراضی را کوتاه کنند.

رئیس شورای قضایی استان فارس در این زمینه توصیه کرد نهادهای متولی زمین با همکاری اداره کل ثبت و اسناد و املاک استان صدور سند اراضی ملی و دولتی را در راستای پیشگیری از تعرض به اراضی در دستور کار قرار دهند.

تعامل هیچ منافاتی با حفظ استقلال در دستگاه قضایی ندارد

حجت‌الاسلام‌والمسلمین موسوی در ادامه بر تعامل مجموعه قضایی به‌خصوص در حوزه‌های قضایی شهرستان‌ها با مجموعه‌های اجرایی تاکید و بیان داشت: تعامل هیچ منافاتی با حفظ استقلال در دستگاه قضایی ندارد و من توصیه می‌کنم همه مسئولان قضایی در شهرستان‌ها در کمک به مجموعه اجرایی در راستای گره‌گشایی از مشکلات و رفع موانع توسعه پیش‌قدم باشند.

وی همچنین به برطرف شدن و حل مشکل دیرینه اطاله دادرسی در از حوزه‌های قضایی استان اشاره کرد و گفت: امروز می‌توانیم بگوییم که بحث اطاله دادرسی در مجموعه قضایی استان نداریم اما تلاش کرده‌ایم پس از غلبه به این موضوع به کیفیت آرا بپردازیم و با اتقان بیشتر آرا زمینه اعتراض به آراء را کاهش دهیم.

تحلیل آماری جرائم در حوزه‌های قضایی مهر و لامرد

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس همچنین به تحلیل آماری جرائم در حوزه‌های قضایی مهر و لامرد پرداخت و بیان داشت: علل فراوانی برخی جرائم در این دو حوزه قضایی باید بررسی شود و در قالب شوراهای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی شهرستان که با حضور و مشارکت همه نهادهای متولی تشکیل می‌شود راه‌کارهای علمی مناسب برای آن تدوین گردد.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس در ادامه به مسئولان جدید قضایی شهرستان‌های لامرد و مهر توصیه کرد تکریم ارباب‌رجوع دستگیری از ضعفا و توجه به مستضعفین و ارائه بهتر خدمت قضایی را همواره مدنظر قرار دهند و با حضور در بین مردم و انجام ملاقات چهره به چهره تکریم مراجعان را اولویت کاری و برنامه‌ای خود قرار دهند.

وی خدمت به مردم فهیم، قدرشناس، مؤمن و انقلابی لامرد و مهر را افتخاری بزرگ دانست و بیان داشت: باید قضات دفاع از انقلاب، تبعیت از رهبری و محقق ساختن شعارهای انقلاب را با حساسیت بیشتری دنبال نمایند لذا اراده و عزم مجموعه قضایی در مبارزه قاطع و قدرتمند با فساد باید در بین همه مسئولان قضایی در شهرستان متبلور باشد.

گفتنی است، در پایان این دو مراسم با حکم ریاست قوه قضائیه، حجت‌الاسلام‌والمسلمین سعادت پور به‌عنوان دادستان جدید شهرستان لامرد و امین حشمتی نیز به‌عنوان رئیس حوزه قضایی شهرستان مهر معرفی شدند.

همچنین در حاشیه این مراسم از تلاش‌های حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح اله رشیدی و حشمت رستمی دادستان و رئیس سابق حوزه قضایی شهرستان مهر تقدیر شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار