بر اساس دستور العمل برگزاری مراسم عزاداری تاسوعا و عاشورای حسینی محرم در شهرستان گراش، مراسم سنتی عزدارای روز عاشورا در این شهرستان لغو شد.
کد خبر: ۸۹۳۱۷۵
تاریخ انتشار: ۰۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 29 August 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان:زمان برگزاری مراسم عزاداری شب تاسوعا و عاشورا در شهرستان گراش با رعایت فاصله گذاری و در فضای باز از ساعت 22 تا یک بامداد تعیین شده است.

بر اساس دستورالعمل ستاد مقابله با بیماری کرونای شهرستان گراش، مراسم سنتی عزاداری روز عاشورا لغو، گهواره گردانی و دسته روی کتل و نیز ذوالجناح جهت جلوگیری از تجمع افراد ممنوع است.

 

تمامی هیئت های عزاداری و حسینیه ها در روز تاسوعا و عاشورا تنها مجاز به برپایی مراسم عزاداری در فضای باز با رعایت دستورالعمل های بهداشتی از ساعت 6 تا 9 صبح هستند و تاکید بر عدم برگزاری مراسم به صورت متمرکز شده است.

 

توصیه شده نذورات مردمی در صورت امکان به صورت کمک های معیشتی جهت شرکت در طرح مواسات و همدلی در اختیار نهاد های ذیربط قرار گیرد تا در بین نیازمندان توزیع شود.

 

در صورتی که هیئت یا حسینیه ای مایل به پخت و توزیع غذای نذری در روزهای تاسوعا و عاشورا باشد باید طبق دستورالعمل های بهداشتی و زیر نظر معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی اقدام به پخت و بسته بندی طعام کند و تنها مجاز به توزیع نذورات درب منازل هستند و با توجه به دستورالعمل ستاد ملی کرونا از توزیع طعام در مساجد و حسینه ها خودداری شود.

 

نماز ظهر عاشورا با رعایت دستورالعمل های بهداشتی در تمامی مساجد سطح شهرستان برپا و نماز جماعت متمرکزی اقامه نمی شود.

 

از تمامی هیئت ها و دسته های عزاداری تقاضای همکاری با نیروهای نظامی و انتظامی و معاونت بهداشت دانشکده علوم پزشکی شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار