مدیر کل گمرکات استان فارس گفت: بزرگترین محموله صادراتی استان فارس در سال ۹۹ به ارزش یک میلیون و ۸۰۰ هزار دلار صادر شد.
کد خبر: ۸۹۲۴۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۶ 26 August 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:خداداد رحیمی مدیر کل گمرکات استان فارس گفت، مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب طی دو فقره اظهار نامه به ارزش یک میلیون و ۸۲۸ هزار دلار و وزن ۱۱۰۰ تن اقدام به صادرات از شهرستان لامرد کرد.

او افزود: بزرگترین مجتمع تولید آلومینیوم کشور در تیرماه امسال افتتاح شد که طی مدت ساخت این مجتمع، گمرکات استان فارس در راستای نیل به اهداف عالیه نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و تحقق منویات مقام معظم رهبری در سال ۹۹ به عنوان سال جهش تولید و پیش از آن نیز نقش به سزایی در ترخیص تجهیزات و ملزومات این مجتمع داشته و نهایت همکاری را با این مجموعه انجام داده است.

به گفته مدیر کل گمرکات استان فارس، فعالیت و صادرات مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب علاوه بر ارز آوری به کشور در شرایط ظالمانه تحریم‌ها موجب رونق اقتصادی در منطقه جنوب کشور، شهرستان‌های مهر و لامرد شده است.

شرکت مجتمع صنایع آلومینیوم جنوب (سالکو) در سال ۲۰۰۳ میلادی در راستای اهداف توسعه صنایع انرژی بر و با هدف صادرات، رفع فقر، افزایش اشتغال و استفاده بهینه از منابع عظیم گازی کشور از طریق ساخت یک کارخانه ذوب آلومینیوم با ظرفیت تقریبی یک میلیون تن در سال در سه فاز جداگانه تاسیس شد.

چشم انداز این شرکت تبدیل شدن به بزرگترین تولید کننده آلومینیوم در کشور و قرار گرفتن در جمع ۴ تولید کننده برتر آلومینیوم در خاورمیانه از طریق توسعه ظرفیت تولید آلومینیوم جهت ایجاد ارزش افزوده در بخش انرژی و دسترسی به بازار‌های صادراتی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار