عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه در دنیا اولویت اصلی سفارت خانه ها موضوع اقتصادی است و ارتباط های سیاسی را در خدمت گسترش بازارها درخارج از کشور قرار می دهند،تشریح کرد: وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران باید به سمت گسترش بازارها در خارج از کشور حرکت کرده و می توانیم با بهره گیری از دیپلماسی پارلمانی آن را در خدمت توسعه اقتصادی کشور قرار دهیم.
کد خبر: ۸۹۱۲۵۵
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۷:۳۰ 24 August 2020

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:رحیم زارع با اشاره به لزوم توجه به دیپلماسی‌ اقتصادی و بازارهای منطقه‌ در دوران افزایش تحریم‌ها و فشارهای اقتصادی،گفت:از آنجا که اولویت جدی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران،گسترش روابط با کشورهای همسایه است؛ دیپلماسی پارلمانی می‌تواند در پیشبرد این هدف بسیار مؤثر باشد.

وی افزود: از آنجا که مجلس شورای اسلامی ناظر بر همه دستگاه‌های اجرایی کشور و از جمله وزارت امورخارجه است، در سیاست خارجی حضور جدی دارد به همین دلیل دیپلماسی پارلمانی برپایه دیپلماسی رسمی شکل گرفته است،این در حالی است که در پارلمان دیدگاه‌های مختلفی از متخصصان نیز وجود دارد.

نماینده مردم آباده ، بوانات و خرم بید در مجلس، با بیان اینکه همسایه بودن با 15 کشور برای ایران یک نقطه قوت است ادامه داد: توسعه دیپلماسی پارلمانی،دخالت در کار دولت نیست؛از این رو مجلس با هماهنگی دولت و وزارت امور خارجه مسائل و موضوعات سیاست خارجی را پیگیری و رصد می کند.


عضو مجمع نمایندگان استان فارس با بیان اینکه اشتراکات تاریخی، فرهنگی و دینی ایران با کشورهای همسایه و همچنین منافع سیاسی و اقتصادی با یکدیگر، زمینه‌های همکاری بیشتری را در افق روابط با این کشورها می‌گشاید،تصریح کرد: نگرش به صادرات و صادرکنندگان باید در کشور و وزارت امور خارجه تغییر کند، چراکه فرقی بین دولت و بخش خصوصی وجود ندارد و همه در یک قالب برای رشد و توسعه کشور فعالیت می کنند.

زارع با بیان اینکه توسعه روابط اقتصادی می تواند کشورها را به هم نزدیک می کند، تاکید کرد: بازاریابی و گسترش اقتصاد در خارج از مرزهای کشور وظیفه ای است که در دنیا برای سفارت خانه ها تعریف شده ،ولی در سفارت خانه های ما نمود چندانی ندارد.

عضوکمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید براینکه در دنیا اولویت اصلی سفارت خانه ها موضوع اقتصادی است و ارتباط های سیاسی را در خدمت گسترش بازارها درخارج از کشور قرار می دهند،تشریح کرد: وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران باید به سمت گسترش بازارها در خارج از کشور حرکت کرده و می توانیم با بهره گیری از دیپلماسی پارلمانی آن را در خدمت توسعه اقتصادی کشور قرار دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار