نماینده آباده ،خرم بید و بوانات با اشاره به رای ممتنع کشورهای اروپایی هم پیمان با آمریکا در پیش نویس قطعنامه آمریکا گفت: علاوه براینکه این اتفاق یک پیروزی دیپلماتیک برای کشور به حساب آمد؛ یک حرکت قوی و پاسخی محکم از سوی کشورهای جهان برای مقابله با یکجانبه گرایی آمریکا هم بود.
کد خبر: ۸۹۰۶۱۹
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱ 22 August 2020

به گزارش تابناک فارس: رحیم زارع با اشاره به رأی ندادن شورای امنیت به پیش نویس قطعنامه آمریکا درباره ایران گفت: یکی از محل‌های ظهور این شکست دیپلماتیک آمریکا در حوزه برجام بود و باعث شد این کشور به لحاظ دیپلماتیک دچار انزوا شود، نمود بارز این انزوا پیش نویس  قطعنامه‌ای بود که در شورای امنیت با شکست مواجه شد و حتی هم‌پیمانان آمریکا هم از آن حمایت نکردند.

 

نماینده مردم آباده ،خرم بید و بوانات در مجلس با بیان اینکه  تهدید آمریکا به فعال کردن مکانیسم ماشه(اسنپ بک) بی فایده است،ادامه داد: آمریکا به لحاظ قانونی از برجام خارج شده است و حق ندارد در این باره ورود کند؛ چرا که مهمترین بخش برجام یعنی عدم تهدید ایران را نقض کرده است.اروپا هم بعید می دانم با آمریکا در این موضوع همراهی کند.

 

زارع با بیان اینکه آمریکایی ها در مسائل مهم بین‌المللی دچار اشتباهات محاسباتی و راهبردی شده‌اند،مطرح کرد: رد قطعنامه پیشنهادی آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل ،شکست دیپلماتیک سنگین برای این کشور بود.

 

عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس با بیان اینکه آمریکا برهم زننده نظم و امنیت بین الملل است، تصریح کرد:  آمریکا اقدامات خود علیه ایران، برجام و نیز در موارد دیگر از جمله مساله فلسطین و سایر مسایل منطقه را در راستای نظم و امنیت بین‌الملل تعریف و تفسیر می‌کند،اما دیگرکشورهای جهان،کاملا این اقدامات را برهم زننده این دو مولفه در سطح منطقه و بین‌الملل ارزیابی می‌کنند.

 

برچسب ها: امریکا ، برجام ، رحیم زارع
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار