مهرزاد لطفی با با بیان وضعیت کنونی استان فارس که در مرحله هشدار قرار دارد، افزود: با این وجود فارس توانسته است در شاخص نمونه گیری در کشور، رتبه نخست و در شاخص مرگ و میر، رتبه آخر را به خود اختصاص دهد.
کد خبر: ۸۹۰۵۳۳
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۶ 22 August 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:استان فارس اکنون در جایگاه هشدار و کلان شهر شیراز در رده قرمز کرونا قرار دارد ، هر چند ویروس کرونا این میهمان ناخوانده قدری در برخی از شهرستان های این استان از نفس افتاد و میانگین جایگاه فارس را از قرمز به زرد و هشدار بهبود بخشید اما هنوز بیم آن می رود که این بیماری نفس تازه کند و چهره فارس را قرمز سازد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در نشست روز شنبه ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا ، بحران کووید ۱۹ را فرصتی برای اثبات نقش کارآمد همکاری بین بخشی در پیشبرد برنامه های سلامت محور در جامعه خواند و دستاوردهای این همکاری را در استان فارس، ستودنی دانست.

مهرزاد لطفی با با بیان وضعیت کنونی استان فارس که در مرحله هشدار قرار دارد، افزود: با این وجود فارس توانسته است در شاخص نمونه گیری در کشور، رتبه نخست و در شاخص مرگ و میر، رتبه آخر را به خود اختصاص دهد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به تعامل سازنده استاندار فارس، امام جمعه شیراز ، دستگاه های اجرائی، نیروهای نظامی و انتظامی، که در این ایام سنگ تمام گذاشتند، گفت: شیراز در عرصه سلامت یک برند جهانی است و رخدادهای مرتبط با کرونا در ماه های اخیر نیز تجربه ای برای اثبات نقش تعامل بین بخشی بود که جا دارد از این همکاری ها در تمامی مراحل و بدون دلسردی، تقدیر ویژه کرد.

وی تعطیلی سیستم حقل و نقل عمومی با هدف حفظ سلامت شهروندان شیراز به عنوان نخستین کلان شهر کشور را مصداقی از این تعامل مثبت خواند و ادامه داد: خانواده سلامت استان، در این ایام به مثابه سربازانی در خط مقدم خدمت به جامعه، به رسالت خود عمل کرده و خداوند را شاکریم در این امر از حمایت و همکاری بین بخشی بهره مند بودیم.

دکتر لطفی در بخش دیگری از صحبت های خود در این نشست، ضمن گرامیداشت روز پزشک، به ایثار خانواده سلامت استان در بحران کرونا اشاره کرد که موجب ابتلای جمعی از کارکنان حوزه بهداشت و درمان به این بیماری شده و اظهار کرد: در طول این ایام کارکنان سلامت، گاه روزها از خانواده خود دور بودند و ایام سختی را سپری می کنند.

وی همچنین همراهی مردم فارس در رعایت پروتکل های بهداشتی را موهبتی ارزشمند خواند که نشان دهنده فرهنگ غنی مردم فارس و قابل احترام است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد: مجموعه سلامت استان وظیفه خود می داند که برای بهبود شاخص های شهرنشینی در حوزه بهداشت و درمان، تمامی تلاش خود را به کار گیرد، چرا که معتقد هستیم شیراز و استان فارس از قابلیت ویژه ای در امر توسعه برخوردار است و امیدواریم با پایان بحران کرونا، بتوانیم به نحو موثرتری در این زمینه گام برداریم.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این نشست به مناسبت روز پزشک، از خدمات خانواده سلامت استان فارس و به ویژه جامعه پزشکی فارس، قدردانی کرد.

عبدالرزاق موسوی ، شهر سالم را از شاخص های برجسته ای در حوزه توسعه یافتگی خواند که با همت مجموعه بهداشت و درمان، قابل ارتقا است.

موسوی ، بحران کرونا را موجب ایجاد شرایطی دشوار برای مردم دانست که با تلاش دست اندرکاران حوزه سلامت استان، فضای مناسبی برای کنترل آن فراهم شد و تاکید کرد : شورای اسلامی شهر شیراز نیز خود را موظف به همکاری در این زمینه می داند و شهردار شیراز نیز در این عرصه پیشگام است.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز، پیام دکتر «تدروس» رئیس سازمان جهانی بهداشت و تقدیر از خدمات پزشکان شهر شیراز را مایه افتخار شهروندان عنوان کرد و این پیام دلگرم کننده را نتیجه تلاش های مجموعه سلامت استان خواند که جای تبریک دارد.

شهردار شیراز نیز به مناسبت روز پزشک، با حضور در نشست روزانه ستاد دانشگاهی مدیریت مقابله با کرونا با تقدیر از خدمات مجموعه سلامت استان فارس، مدیریت موفق بحران کرونا را نمونه از سرآمدی حوزه سلامت فارس دانست.

حیدر اسکندرپور توانمندی و جایگاه مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شیراز در عرصه بهداشت، درمان و پژوهش را افتخاری برای استان فارس عنوان کرد و گفت: در دیدارهایی که با هیات های خارجی صورت می گیرد، همواره در معرفی شهر شیراز به جایگاه پزشکی این شهر افتخار می کنیم.

شهردار شیراز توانمندی این شهر در حوزه پزشکی و سلامت را از شاخص های توسعه یافتگی دانست که مایه سربلندی تمامی شهروندان است.

اسکندرپور بحران کرونا را مصداقی برای اثبات این توانمندی برشمرد که مجموعه بهداشت و درمان اثبات کردند در هر عرصه ای پیشتاز و سرآمد هستند و با همراهی تمامی دستگاه ها به موفقیت در این عرصه دست یافتیم و این افتخار همه مردم استان است.

شهردار شیراز در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به تعطیلی سیستم حمل و نقل شهری در شیراز به عنوان نخستین کلان شهر شیراز، از همکاری مردم در اجرای موفقیت آمیز این طرح با هدف حفظ سلامت عمومی، تقدیر کرد.

برچسب ها: فارس ، کرونا ، نمونه گیری
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار