نماینده شهرستان فراشبند در شورای اسلامی استان فارس گفت: اژدهای جاده‌های فارس هر روز یکی از جوانان ما را می‌بلعد اما هیچ کس برای درمان این دردها و رنج‌ها فکری نمی‌کند.
کد خبر: ۸۹۰۰۵۲
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۵۸ 21 August 2020

تابناک فار به نقل از ریواس جنوب: محمد احمدی در اجلاس شورای اسلامی استان فارس که با حضور مجید انصاری سخنگوی مجمع نمایندگان فارس در مجلس، فرماندار شیراز و مدیرکل شوراها و امور شهری استانداری فارس برگزار شد، با بیان اینکه دردهای شوراها زیاد است و دردهای استان فارس از همه زیادتر؛ گفت: در استان پهناوری که فاصله زمانی پیمایش از جنوب تا شمال آن ۱۱ ساعت است، هیچ فکر مؤثری برای درمان مشکلات جدی آن نمی‌شود.

وی راه‌های فارس را اژدهایی توصیف کرد که هر روز یکی از اهالی این استان را می‌بلعد و افزود: سوگمندانه باید گفت که ما در فارس همه روزه شاهد تصادفات دلخراش و مرگباری هستیم و اینکه با گذشت بیش از چهار دهه از انقلاب هیچ گوش شنوایی برای درمان این دردها نیست.

این نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها با مقایسه وضعیت راه‌های این استان و استان‌های بزرگ دیگر، تصریح کرد: باید بررسی شود که چرا در استانی همچون اصفهان شاه‌راه‌های آنچنانی ساخته می‌شود اما به استان فارس که می‌رسیم از چنین جاده‌هایی خبری نیست.

احمدی وضع کشاورزی در فارس را نیز بیمار توصیف کرد و یادآور شد: امسال شاهد بودیم که چه بلایی بر سر کشاورزان فارس آمد و به عنوان نمونه کشاورزی که برای هر هکتار مزرعه گوجه خود ۱۰۰ میلیون تومان هزینه کرده ناگزیر شد که محصول خود را کیلویی ۲۰۰ تومان بفروشد که یک فاجعه برای او محسوب می‌شود.

نماینده فراشبند در شورای اسلامی استان فارس معتقد است که علاج درد کشاورزان از مسیر مجلس شورای اسلامی می‌گذرد.

احمدی استان فارس را سرشار از معادن خدادادی دانست و خاطرنشان کرد: در فارس بیشترین ظرفیت برای صنایع وجود دارد اما ببینید صنعت فارس کجاست؟

نماینده استان فارس در شورای عالی استان‌ها در ادامه موضوع آموزش در شوراها را یکی از مباحث مغفول مانده عنوان کرد و بیان داشت: باید بپذیریم ما نخواستیم یا نتوانستیم به صورت ویژه این موضوع را دنبال کنیم و البته نهادهای مسؤول دولت هم نباید کوتاهی در این باره را گردن شوراها بیندازد.

احمدی همچنین با بیان این نکته که قوانین شوراها نیاز به اصلاح دارد و نه حذف گفت: انتظار این است که قوه مقننه باید با همدلی و تدبیر مشکلات در این حوزه را بررسی و رفع کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار