مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان عنوان کرد: با مقایسه میزان بارش در سال جاری آبی با بارش بلندمدت درمی‌یابیم که میزان بارش گرچه نسبت به سال قبل کاهشی بوده، اما نسبت به بازه زمانی بیشتر و بلند مدت روند افزایشی داشته است.
کد خبر: ۸۸۹۵۲۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۵۶ 19 August 2020
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان گفت: ۲۹۹ چاه غیرمجاز در همدان مسدود شد و بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب صرفه‌جویی شد.

به گزارش فارس، منصور ستوده در جلسه شورای حفاظت از منابع آب استان با اشاره به صرفه‌جویی بیش از ۱۰ میلیون مترمکعب آب ناشی از انسداد چاه‌های غیرمجاز اظهار کرد: در سال آبی ۹۹_۹۸ نسبت به سال آبی قبل با افت میزان بارش مواجه بودیم.

وی با بیان اینکه میانگین بارش در سال آبی جاری ۴۶۰ میلیمتر است که سال آبی پیش میزان بارش به طور میانگین ۶۰۶ میلیمتر بود اضافه کرد: میزان بارش میانگین در بلند مدت ۳۴۹ میلیمتر است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان عنوان کرد: با مقایسه میزان بارش در سال جاری آبی با بارش بلندمدت درمی‌یابیم که میزان بارش گرچه نسبت به سال قبل کاهشی بوده، اما نسبت به بازه زمانی بیشتر و بلند مدت روند افزایشی داشته است.

وی با بیان اینکه در پی این بارش‌ها حجم مناسبی از آب در مخزن سد‌ها انباشته شده است تصریح کرد: اکنون ۷۲ درصد مخزن سد اکباتان، ۶۹ درصد آبشینه، ۷۹ درصد شیرین‌سو، ۹۶ درصد کلان، ۷۷ درصد سرابی و ۳۵ درصد مخزن سد شنجور پر است.

ستوده به اقدامات در راستای صیانت، تعادل‌بخشی و احیا منابع آبی نیز اشاره کرد و گفت: از آغاز سال جاری تاکنون ۲۹۹ چاه غیرمجاز پر و مسدود شده است که در نتیجه این اقدام نزدیک به ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار مترمکعب آب صرفه‌جویی شده است.

وی یادآور شد: کبودراهنگ با ۱۰۴ چاه و فامنین با یک چاه، بیشترین و کمترین تعداد انسداد چاه‌های غیرمجاز را به خود اختصاص داده‌اند و همدان نیز با انسداد ۷۳ چاه غیرمجاز در رتبه دوم قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان خاطرنشان کرد: علاوه بر انسداد چاه‌های غیرمجاز، با جدیت به نصب کنتور‌های هوشمند تاکید شده و طی پنج ماه نخست سال‌جاری ۲۳۶ کنتور نصب شده است ضمن اینکه طبق پیش‌بینی برنامه اقتصاد مقاومتی تا پایان سال ۱۳۹۹ نصب کنتور به ۵۰۰ عدد خواهد رسید.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری همدان نیز ضمن تاکید بر تشکیل مستمر جلسات شورای حفاظت در شهرستان‌ها گفت: در این خصوص فرمانداران مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت و از بهترین عملکرد تقدیر خواهد شد.

فرهاد فرزانه افزود: همه دستگاه‌های ذیربط که از اعضای شورای حفاظت هستند باید تلاش کنند که مصوبات این جلسات پیگیری و در جلسات بعدی گزارش کاملی از آن را ارائه کنند.

وی در پایان سخنانش گفت: خروجی جلسات شورای حفاظت در سطح استان باید مصوباتی باشد که کمک به احیاء و صرفه جویی در منابع آبی استان باشد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار