معاون عمرانی استانداری فارس گفت : استان فارس دارای بیشترین تعداد پروژه در حوزه حمل و نقل در کشور است .
کد خبر: ۸۸۹۴۷۰
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۴ 19 August 2020

تابناک فارس  به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری فارس،محمود رضایی با اشاره به اینکه استان فارس به دلیل موقعیت جغرافیایی مناسب و همجواری با مراکز استانی متعدد، دارای ظرفیت مطلوبی برای ایفای نقش ترانزیتی در سطح منطقه ای و ملی است ، عنوان کرد : در حال حاضر تقویت شبکه بزرگراهی استان به ویژه در بخش های جنوبی با جدیت دنبال می شود.

وی اظهار کرد : در حال حاضر به واسطه شبکه بزرگراهی موجود در استان ارتباط مناسبی با استان اصفهان به عنوان استان همجوار شمالی و مرکز کشور برقرار شده است اما این ارتباط با استان کرمان، کهکیلویه و بندرعباس همچنان ضعیف است.

وی همچنین به نبود شبکه جاده ای یکپارچه با هدف تأمین دسترسی سریع بخش های جنوبی، غربی و شرقی استان به مرکز استان اشاره کرد .

معاون عمرانی استانداری فارس در خصوص وضعیت فعلی راه های استان تصریح کرد : در حال حاضر ، 273کیلومتر آزاد راه شامل 223 کیلومتر آزاد راه شیراز – اصفهان و ۵۰ کیلومترآزاد راه لامرد – پارسیان با اعتبار ۵۰ هزار میلیارد ریال در دست احداث است .

رضایی به وجود 1742 کیلومتر بزرگراه در فارس اشاره و اعلام کرد: در حال حاضر نیز 559 کیلومتر بزرگ‌ راه در استان در دست ساخت است .

وی میزان راه های اصلی موجود در استان فارس را 2687 کیلومتر و راه های در دست ساخت را 647 کیلومتر و‌ اعتبار مورد نیاز برای اتمام و بهره برداری از راه های مذکور را ۲۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد .

معاون عمرانی استانداری فارس، میزان راه های فرعی و روستایی موجود در استان را نیز ۱۶۵۴۹ کیلومتر اعلام و عنوان کرد: در حال حاضر 978 کیلومتر راه در دست ساخت است .

برچسب ها: فارس ، جاده ، حمل و نقل
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار