معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس گفت: مدرسه محوری باید رکن و اساس حرکت فرهنگی ، تربیتی و علمی ما باشد و باید از همه امکانات در جهت تقویت مدرسه استفاده کنیم .
کد خبر: ۸۸۹۳۶۶
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۴ 19 August 2020

تابناک فارس به قل از  روابط عمومی آموزش و پرورش فارس، جهانبخش بانشی در آیین تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید آموزش و پرورش شهرستان رستم، گفت: تحقق عدالت آموزشی یکی از دغدغه های آموزش وپرورش استان است و در این زمینه باید تمام امکانات به محرومترین و ضعیف ترین دانش آموزان هم برسد تا بتوانند به شکوفایی فکر ، ذهن و اندیشه برسند .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس با تاکید بر ضرورت ایجاد و تقویت انگیزه در نیروی انسانی گفت : نیروی انسانی سرمایه آموزش و پرورش و عالی ترین توشه ای است که می توانیم با آن به سرمنزل مقصود برسیم ، لذا باید انگیزه نیروی انسانی تقویت شود و قوت ، قوه علمی و بنیه فرهنگی و تربیتی آن ها به روز شود .

وی مدرسه را مهمترین رکن وزارت آموزش و پرورش دانست و گفت : مدرسه نهاد فرهنگ سازی است که جریان تعلیم و تربیت در آن شکل می گیرد و به حرکت در می آید و این حرکت در روح ،پوست ،گوشت ، خون و استخوان جامعه تداوم پیدا میکند .

بانشی گفت : مدرسه محوری باید رکن و اساس حرکت فرهنگی ، تربیتی و علمی ما باشد و باید از همه امکانات در جهت تقویت مدرسه استفاده کنیم و مدرسه باید برنامه های اجرایی قوی و پویای فرهنگی و علمی را اجرا کند .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس با اشاره به طرح بوم ( برنامه ویژه مدرسه ) گفت : هدف از این طرح این است که مدرسه را به نهادی پویا و قوی تبدیل کند که خود دارای تشکیلات قدرتمندی باشد که بتواند با هدف گذاری کارها را پیش ببرد .

وی افزود : اگر حرکت فرهنگی مانند مسابقات و جشنواره ها را سامان دهی میکنیم ، زمانی ارزشمند است که این ها در دل مدرسه پیاده شود و بتوانیم تاثیرش را در مدرسه ببینیم .

بانشی اصل تقویت مشارکت مردم در ساختار آموزش و پرورش و در نهاد تعلیم و تربیت را از رسالت ها و اهداف آموزش و پرورش دانست و گفت : آموزش و پرورش بدون کمک مردم به اهداف بلند خود نمی رسد و این مردم هستند که باید در کنارما به عنوان صاحبان نظام تعلیم و تربیت حضور داشته باشند .

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش فارس با تاکید بر لزوم همدلی در شرایط فعلی جامعه گفت : ما در 100 سال گذشته با این شرایط مواجه نبودیم به طوری که امروز تمام بخش های اقتصادی ، فرهنگی ، اجتماعی جامعه تحت تاثیر قرار گرفته است و از ابتدای شیوع این ویروس منحوس شاهد حرکت خودجوش فرهنگیان به زیبایی و یک دلی بودیم و باید با همدلی و کمک به یکدیگر بتوانیم از این مرحله هم عبور کنیم .

در این مراسم ایرج نیکنام به عنوان رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان رستم منصوب و از خدمات یزدان دشتیان ،رئیس سابق این اداره تقدیر شد.

گفتنی است نیکنام پیش از این به عنوان سرپرست اداره آموزش و پرروش شهرستان رستم مشغول به فعالیت بوده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار