عسکری با اشاره به اینکه دولت صادقانه در بحث اجرای قانون تامین قیر رایگان ورود کند، بیان کرد: دولت وظیفه دارد با توزیع قیر به صورت مستقیم و در اندازه مورد نیاز میان دستگاه‌های متولی مانند دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و وزارت راه و شهرسازی، دست واسطه‌ها و دلال‌ها را کوتاه کند، متاسفانه به دلیل وجود مشکلاتی رانت و تخلف در این حوزه بوجود می‌آید.
کد خبر: ۸۸۸۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶ 17 August 2020

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محمدجواد عسکری نماینده مردم داراب و زرین دشت در مجلس با بیان اینکه برای توسعه زیرساخت‌ها بویژه آسفالت آزادراه‌ها، راه‌های مواصلاتی بین شهری، خیابان‌ها و کوچه‌های روستاها و شهرها نیازمند تامین قیر هستند، گفت: دولت مکلف است، در زمینه توسعه زیرساخت‌ها قیر را تامین کند اما متاسفانه تاکنون این اقدام را انجام نداده است.

نایب رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس ادامه داد: تامین قیر تحت تاثیر تحریم‌ها یا لزوم واردات مواد اولیه قرار ندارد، بلکه وابسته به تولیدات داخلی کشور است و دولت می‌تواند با ارائه قیر رایگان به دستگاه‌های متولی مانند دهیاری‌ها، بنیاد مسکن، شهرداری‌ها و ... قرار دهد تا آنها هم با توجه به نیازمندی‌های منطقه خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در گذشته با ایجاد رانت در بحث توزیع قیر رایگان در کشور موجب بروز مشکلاتی شدند اما مجلس یازدهم با نظارت‌های جدی اجازه بروز چنین تخلفاتی را نخواهد داد و نمایندگان در مصوبه جدید تامین قیر رایگان راه‌های جلوگیری از تخلف را مسدود کرده‌اند.

عسکری با اشاره به اینکه دولت صادقانه در بحث اجرای قانون تامین قیر رایگان ورود کند، بیان کرد: دولت وظیفه دارد با توزیع قیر به صورت مستقیم و در اندازه مورد نیاز میان دستگاه‌های متولی مانند دهیاری‌ها، شهرداری‌ها و وزارت راه و شهرسازی، دست واسطه‌ها و دلال‌ها را کوتاه کند، متاسفانه به دلیل وجود مشکلاتی رانت و تخلف در این حوزه بوجود می‌آید./

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار