مدیر کل گمرک استان فارس گفت: صادرات استان فارس در ۱۱ ماهه امسال به ۳۷۲ میلیون دلار رسید.
کد خبر: ۸۸۸۵۴۸
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲ 17 August 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: خداداد رحیمی مدیرکل گمرک استان فارس گفت: ۲۵۳ هزار و ۶۰۷ تُن کالا به ارزش ۴۴ میلیون و ۴۲ و هزار و ۴۶۰ دلار از طریق گمرکات استان فارس به خارج از کشور صادر شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از لحاظ وزن وارزش به ترتیب ۱۰درصد افزایش و ۱۶ درصد کاهش را نشان می‌دهد.

او افزود: با توجه به شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های اعمال شده توسط کشور‌های مختلف در امر واردات و صادرات کالا، آمار موجود نسبت به سال گذشته با کاهش مواجه شده که با توجه به بهبود مراودات تجاری این آمار روند صعودی پیدا کرده است به صورتی که آمار صادرات تیر ماه امسال ۱۴ میلیون و ۶۲ هزار و ۵۱۹ دلار به وزن ۳۳ هزار و ۳۳۰ تن است.

رحیمی ادامه داد: در مقایسه با تیر ماه سال گذشته از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۴درصد و ۷درصد افزایش را نشان می‌دهد و این در حالی است که هنوز شرایط ورود و خروج کالا به روال قبل باز نگشته و محدودیت‌هایی را به لحاظ شرایط بیماری شاهد هستیم.

مدیرکل گمرک استان فارس ادامه داد: در چهار ماه نخست امسال کالا‌های صادراتی به ۳۴ کشور جهان صادر شده است.

او بیان کرد: عمده کشور‌هایی که کالا طی این مدت از گمرکات استان فارس به آن‌ها صادر شده است عبارتند از عراق-افغانستان-کویت-امارات متحده عربی-آلمان-پاکستان-ترکیه-قزاقستان-ویتنام و عمان است.

مدیر کل گمرک استان فارس بیان کرد: این کالا‌ها و محصولات عبارتند از اوره-محصولات لبنی-رزین‌های آلکید اصلاح شده -رب گوجه فرنگی-دستگاه‌های مبدل حرارتی - شیره و عصاره شیرین بیان-خرما-ماهیان-برنج و محصولات سرامیکی که بیشترین حجم صادرات را به خود اختصاص داده اند.

برچسب ها: گمرک ، صادرات ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار