مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، بنیاد شهید استان فارس با در نظر گرفتن این شرایط، برنامه‌هایی با بهره‌گیری از فضای مجازی تدارک دیده است.
کد خبر: ۸۸۸۲۶۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۷ 16 August 2020

تابناک فارس به نقل زا صدا و سیما:سی سال پیش در چنین روزی، بازگشت آزادگان به وطن موجی از شادی در کشور به وجود آورد و چشم انتظاری خانواده‌های زیادی که چشم به راه عزیزشان بودند، سرآمد.
کشور آن روز‌ها غرق در شور و شادی بود و فرزندان این مرز و بوم در حالی پا به میهن اسلامی گذاشته بودند که هنوز بوی جبهه و جنگ و شهادت از آن‌ها به مشام می‌رسید.
آزادگان که حامل پیام و فرهنگ ایثار و مقاومت بودند، فضای تمام شهر‌های ایران را با حضور خود عطرآگین کردند و بار دیگر حال و هوای شهر‌های کشور همچون روز‌های اعزام رزمندگان به جبهه‌ها شد.

بازگشت ۴۰ هزار اسیر ایرانی به خاک وطن


ستاد رسیدگی به امور آزادگان نیز در ۲۲ مرداد ۶۹ تشکیل شد بود و به تبادل انبوه اسرا پرداخت و با پیگیری‌های این ستاد و همراهی سایر دستگاه‌ها، حدود ۴۰ هزار اسیر ایرانی از زندان‌های عراق آزاد شدند و همین تعداد اسیر عراقی نیز تحویل رژیم بعثی شد.
بازگشت آزادگان به میهن دو هفته پس از اشغال نظامی کویت توسط ارتش صدام صورت گرفت.
اسرای سرافراز ایرانی از چند نقطه مرزی با تشریفات وارد کشور شدند و به محض ورود با چشمانی اشکبار بوسه بر خاک وطن می‌زدند.

تشکیل ستاد امور آزادگان به فرمان رهبر معظم انقلاب

آن روز‌ها ستاد رسیدگی به امور آزادگان با الهام از رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب بیش از ۲۷۰ واحد ستادی در سراسر کشور تشکیل داد و ارائه خدمات به آزادگان را در زمینه‌های مختلف را آغاز کرد.
آزادگان سرافراز استان فارس نیز از جمله افراد موفقی بودند که امروز در زمینه‌های مختلف باعث پیشرفت و آبادانی این دیار پهناور شده‌اند و برای خود و استان افتخارات بسیاری کسب کردند.
به مناسبت این روز فرخنده، برنامه‌هایی از سوی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس برای تجلیل از مقام آزادگان سرافراز این دیار پیش‌بینی شده که بخشی از آن‌ها به دلیل شیوع کرونا با شکل و قالب متفاوتی نسبت به سال‌های گذشته برگزار می‌شود.

تکریم آزادگان فارس با بهره‌گیری از فضای مجازی

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، بنیاد شهید استان فارس با در نظر گرفتن این شرایط، برنامه‌هایی با بهره‌گیری از فضای مجازی تدارک دیده است.
رجبعلی راهی بیان کرد: برگزاری مراسم گرامیداشت شهدای آزاده، مصاحبه تلویزیونی با آزادگان فارس در برنامه‌های مختلف صدا و سیما، تهیه کلیپ ویژه روز آزادگان و هماهنگی با شهرداری شهر‌های مختلف استان به منظور پخش نماهنگ‌ها از تلویزیون‌های شهری، برگزاری مسابقات فرهنگی از جمله برنامه‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس به مناسبت سالروز ورود آزادگان به میهن اسلامی است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران فارس افزود: برقراری ارتباط تلفنی با آزادگان استان و پیگیری مسائل و مشکلات آنها، توزیع بسته‌های کمک‌های مومنانه به گروهی از افراد نیازمند نیز بخش دیگری از برنامه‌های پیش‌بینی شده به مناسبت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار