فرماندار شهرستان شیراز گفت: زیر پوسته زرین و پُر زرق و برق این کلانشهر، محرومیت و عقب افتادگی‌های بسیاری نهفته است. 
کد خبر: ۸۸۸۱۹۰
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۰۰ 16 August 2020

به گزارش تابناک فارس: محمدرضا امیری،افزود: کلانشهر شیراز در بسیاری از شاخص‌های توسعه، نظیر سرانه فضای ورزشی، سرانه آموزشی و درمانی و وضعیت آب شرب از بعضی روستاهای دورافتاده استان فارس هم وضعیت بدتری دارد که دلیل آن صرفا بی‌توجهی برخی از مدیران نیست، شاید در این زمینه غفلت‌هایی هم صورت گرفته اما دلیل اصلی آن سیل مهاجرت افسارگسیخته به سمت این شهر و روستاهای اطراف آن در پی خشکسالی‌های سالیان گذشته است.


وی، با بیان اینکه آهنگ توسعه متناسب با جمعیت شیراز پیش‌بینی نشده است، اظهار داشت: آب شرب این شهر نه متناسب با میزان افزایش طبیعی جمعیت است و نه منطبق بر واقعیت موجود درنظر گرفته شده است.


امیری ادامه داد: برخی از روستاهای اطراف شیراز بعضا ۱۰ برابر آنچه در گذشته برای آن پیش‌بینی شده، رشد داشته در حالیکه طرح هادی در این روستاها بر اساس شاخص جمعیتی و نرخ رشد معمولی پیش‌بینی شده است در صورتی که شیراز نرخ رشد چندین برابری را در سال‌های اخیر تجربه کرده است.


فرماندار شهرستان شیراز با اشاره به اینکه ۱۵ درصد بودجه عمرانی کشور در اختیار مسوولان استانی است که بر اساس شاخص‌هایی توزیع و سهم شهرستان‌ها نیز در آن لحاظ می‌شود، گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی این کلانشهر باید بکوشند تا سهم این شهرستان از اعتبارات ملی به طور کامل جذب شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار