بوعلی با یادآوری اینکه رسانه ایجاد کننده رقابت و شور ایجاد و انعکاس دهنده واقعیت‌ها است، گفت: اگر کسی رسانه را مزاحم بداند، خودش مشکل و ضعف دارد و گمان می‌کند حضور رسانه، ضعف او را برملا خواهد کرد.
کد خبر: ۸۸۷۷۳۷
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۸ 15 August 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:سردار سرتیپ یدالله بوعلی شنبه ۲۵ مرداد در مراسم قدردانی از خبرنگاران و عکاسان خبری استان فارس، با بیان اینکه هدیه دموکراسی آمریکایی و غربی جز استثمار و اشغال کشورها، خصوصا کشورهای جهان سوم نبوده است، گفت: اساساً نگاه غرب به شرقی‌ها یک نگاه درجه سه است یعنی آنان را به‌عنوان یک شهروند درجه سوم می‌شناسند.

جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس با بیان اینکه غرب هیچگاه دست از استثمار ملت‌ها بر نمی‌دارد و این مسئله را به خوبی با نگاهی به تاریخ مشاهده می‌کنیم، به موارد مطرح شده در خصوص مشکلات جامعه خبرنگاران در این جلسه اشاره کرد و گفت: برخی از مشکلات به ما باز می‌گردد و برخی دیگر هم این چنین نیست اما در آیین پاسداری هر جا که می‌توانیم مؤثر باشیم، نقش ایفا می‌کنیم.

او با تأکید بر اینکه جامعه رسانه باید نگاه غرب به اسلام و جهان سوم را بداند، گفت: ما میراث‌دار قرن‌ها فرهنگ و تاریخ و تمدن هستیم و اسلام را زودتر و بهتر از بقیه مردمان پذیرفتیم و تشیع را کامل قبول کردیم زیرا اسلام استوار بر منطق، عاطفه و فرهنگ است و ایرانی‌ها هم منطق، هم عاطفه و هم فرهنگ داشتند و به همین دلیل به راحتی اسلام را پذیرفتند.

بوعلی خاطرنشان کرد: آنچه که طی سال‌های اخیر و توسط گروه‌های تروریستی در سطح کشورهای اسلامی حادث شد، براساس یک تئوری مشخص و با هدف بدنام کردن اسلام بوده است.

او با یادآوری اینکه تئوری مورد نظر غرب برای به انزوا کشیدن اسلام و ارائه نسخه‌ای دیگر از آن، سال‌ها قبل از سوی تئوریسین‌های آنان مطرح و دنبال شده است، گفت: اگر نقشه غرب مهارشد، به دلیل حضور و رشادت و ایثار نیروهای تربیت شده سردار شهید قاسم سلیمانی بود.

این مقام ارشد نظامی سپاه، با اشاره به اینکه جنایات گروه‌های تکفیری در کشورهای اسلامی بیشتر معطوف به مناطق سنی نشین، بوده است، گفت: در حالیکه تنها حدود ۲ درصد جمعیت سوریه را شیعیان تشکیل می‌دهند، همه جهان شاهد جنایت‌های داعش در این کشور بودند.

بوعلی خاطرنشان کرد: اگر پای گروه‌های تکفیری به مناطق شیعه نشین و خصوصا ایران باز می‌شد، چه جنایت‌هایی را که مرتکب نمی‌شدند، بنابراین اگر امروز این نقشه غرب مهار شده، به آن وقت اگر پای داعشی‌ها به کشورمان باز می‌شد چه جنایت‌های وحشتناک‌تری که مرتکب نمی‌شدند پس اگر امروز این نقشه غرب مهار شده است باید قدردان سردار سلیمانی باشیم که متعلق تنها به ایران و جهان اسلام نیست بلکه متعلق به همه تاریخ چه قبل، چه هم اکنون و چه بعد از آن است.

جانشین فرمانده سپاه فجر استان فارس با تأکید بر اینکه همواره از نقد سازنده استقبال کرده‌ام، یکی از اشکالات موجود را نوع مواجهه نادرست با نقد دانست و تاکید کرد که باید بدون نگاه تلافی‌جویانه به دنبال پاسخ درست و دقیق و منطقی به نقد باشیم.

وی با اشاره به شرایط دشوار کنونی، لزوم کنار مردم بودن با هدف مشکل گشایی از کار مردم را یادآور شد و گفت: رسانه انعکاس اقداماتی که امروز انجام می‌شود را عهده‌دار است.

بوعلی با یادآوری اینکه رسانه ایجاد کننده رقابت و شور ایجاد و انعکاس دهنده واقعیت‌ها است، گفت: اگر کسی رسانه مزاحم بداند، خودش مشکل و ضعف دارد و گمان می‌کند حضور رسانه، ضعف او را برملا خواهد کرد.

جانشین فرمانده سپاه فجر فارس همچنین با بیان اینکه هرکسی وجدان داشته باشد، سعی می‌کند حقیقت‌ها را بیان کند، گفت: اعتقاد داریم قریب به اتفاق وجدان‌های بیدار در جامعه رسانه‌ای زیاد هستند که اگر تعامل خوبی داشته باشیم آنان حقایق را بیان می‌کنند.

انتهای پیام

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار