امام‌جمعه لامرد ادامه داد: بعضی از پیام‌ها چهره ناامیدی به مردم می‌دهند و باید به مردم امید داد و در برپایی عزاداری عاشورا هم آن چیزی که ستاد مبارزه با کرونا می گوید حجت است.
کد خبر: ۸۸۷۴۲۶
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۳ 14 August 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام علی حسین زاده ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به روز مباهله اظهار داشت: سرگذشت مباهله و مفاد آیه، حاوی دو مسئله مهم سند بر حقانیت اسلام و روشن شدن آن برای مسیحیان نجران و فضیلت این روز که پیامبر این خمسه را در زیر عبا داشتند، بود.

وی افزود: پیامبر اسلام برای تبلیغ دین و اثبات حقانیت آن، بهترین و عزیزترین عناصر انسانی خود را آوردند و در تمام رویارویی‌های پیامبر، هیچ جایی سراغ نداریم که پیامبر تمام اهل‌بیت را این‌گونه آورده باشد و این نشان از عظمت دفاع از دین مبین اسلام است.

امام‌جمعه لامرد با بیان اینکه مباهله، قدرت اسلام است و اگر کسانی بر مبانی اسلامی اتکا کردند، موفق می‌شوند، بیان کرد: عاشورا و محرم نیز نظیر مباهله هست و در کربلا سیدالشهدا تمام عزیزانش را به میدان آورد.

وی گفت: همه مردم ایران طی این چهل سال در مقابله با جبهه کفر، تمام هستی خود را داده و به میدان آمده‌اند.

امام‌جمعه لامرد به بازگشت آزادگان سرافراز به میهن اسلامی در ۲۶ مردادماه سال ۱۳۶۹ اشاره کرد و ادامه داد: مردم عزیز، این روز را گرامی بدارند، در فضای مجازی یادآوری خاطرات کنند اما متأسفانه بعضی از آزادگان معرفی نمی‌شوند و کسی از آنان سراغی نمی‌گیرد و پای درد و دل آنان نمی‌نشیند.

وی با اشاره به حادثه بیروت اظهار داشت: تمام وقایع به ما مربوط است و صحنه دیدگاه‌های مختلف و جنگ روایت‌هاست که هرکس هر دیدگاهی را دارد بیان می‌کند.

حسین زاده اضافه کرد: سرنوشت لبنان با صبر و استقامت، جهانیان را در بهت و حیرت جریان ۱۴ مارس فرو برد که در نهایت پدرخوانده‌های سعودی، و غربی و عربی آنها ناکامی را با طمع خسارات فراوان خواهند چشید.

وی با تشکر فراوان، از کادر درمانی و پزشکی بیمارستان لامرد و همه افرادی که در این زمینه فعالیت داشته‌اند تصریح کرد: در چند روز اخیر کرونا جان تعدادی از شهروندان را گرفته است، ما در جنگ روزانه ۶۰ کشته داشتیم اما کرونا روزانه جان بیش از ۱۸۰ نفر از هموطنانمان را می‌گیرد.

حسین زاده گفت: آن چیزی که در این وضعیت برای ما مهم است، حفظ جان مردم، سلامت و بهداشت عمومی است.

حسین زاده ضمن تشکر از بانیان تعزیه‌ها در عدم برگزاری این مراسم و دغدغه‌مندی سلامت مردم، تأکید کرد: از بانیان حسینیه‌ها، در تمام محلات می‌خواهیم که آن چیزی که شورای بهداشت شهرستان گفته است را فصل الخطاب قرار دهند.

وى بیان داشت: بعضی از مطالب و نوشته‌ها در فضای مجازی دیده می‌شود که با واقعیات همخوانی ندارد و باید آن را کنترل کرد و اگر انتقادی انجام شود برای رفع آن مشکل انجام شود.

امام‌جمعه لامرد ادامه داد: بعضی از پیام‌ها چهره ناامیدی به مردم می‌دهند و باید به مردم امید داد و در برپایی عزاداری عاشورا هم آن چیزی که ستاد مبارزه با کرونا می گوید حجت است.

انتهای پیام/ س

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار