طالبی به تأکید مقام معظم رهبری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا اشاره کرد و گفت: رعایت بهداشت و نظافت در اسلام، سرآمد است.
کد خبر: ۸۸۷۴۲۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۸ 14 August 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: حجت‌الاسلام محمدصادق طالبی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه امروز این شهر، با اشاره به شیوع بیماری کرونا در کشور اظهار داشت: امسال عزاداری‎ ماه محرم و ادای نذورات و امور مربوطه به صورتی متفاوت نسبت به گذشته برگزار می‌شود.

وی با تأکید بر لزوم همکاری با عوامل انتظامی، امنیتی، اجتماعی و بهداشتی، تصریح کرد: برای حفظ سلامتی خود و دیگران باید به نکات بهداشتی توجه کرده و با عوامل اجرایی آیین عزاداری محرم همکاری و هماهنگی داشته باشیم.

طالبی با بیان اینکه ذبح حیوانات نذری در خیابان همیشه ممنوع بوده است، یادآور شد: امسال به دلیل وجود بیماری کرونا باید بیش از پیش مواظب بود.

خطیب جمعه اقلید از محدودیت زمانی برگزاری عزاداری‌ها خبر داد و با تأکید بر لزوم همکاری در این مورد، به نذورات ماه محرم و صفر اشاره و بیان کرد: سعی شود هزینه یا اجناس نذورات در اختیار قرارگاه مواسات، همدلی و کمک‌های مؤمنانه قرار گیرد تا در بین نیازمندان توزیع شود.

وی افزود: در صورتی که مقرر است پخت‌وپزی انجام شود باید زیر نظر بهداشت و هماهنگ با آنها صورت گیرد ت اتفاق ناهنجاری رخ ندهد.

امام‌جمعه اقلید با تأکید بر لزوم دقت شیعیان در رفتار و کردار و عدم سوءاستفاده دشمن، اظهار کرد: با وجود اینکه بهترین و بیشترین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی در مساجد و نماز جمعه‌ها و در آیین‌های مذهبی صورت می‌گیرد باز هم جو مسموم علیه مذهبی‌ها راه می‌اندازند ازاین‌رو باید دقت بیشتری در این زمینه صورت گیرد.

طالبی به تأکید مقام معظم رهبری در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و اجرای مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا اشاره کرد و گفت: رعایت بهداشت و نظافت در اسلام، سرآمد است.

وی به برخی از مطالبات مردمی از جمله لزوم همکاری علوم پزشکی در تأمین پزشک برای درمانگاه امام هادی (ع) اقلید با توجه به تجهیزات موجود در این درمانگاه، راه‌اندازی پیست‌های اسب‌سواری و دوچرخه‌سواری برای نسل جوان و ایجاد امید، مقابله جدی با کوه‌خواری، بیان کرد: به تازگی در بیمارستان ولیعصر (عج)، مواردی از گلایه و درد دل برخی از همشهریان در فضای مجازی و حقیقی شنیده شد که نیاز به بررسی و پاسخگویی مسؤولان مربوطه است تا شبهه‌ای باقی نماند.

خطیب جمعه اقلید با بیان اینکه نباید از انتقاد و پیشنهاد مطالبه‌گران ناراحت شد، تصریح کرد: در واقع این مطالبه‌گری نوعی کمک به مسؤولان برای خدمت بهتر است تا مردم نسبت به آنها و نظام، بدبین نشوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار