از ابتدای شیوع بیماری کرونا ویروس تاکنون ابتلای قطعی ۳۸ هزار و ۵۸ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس به اثبات رسیده است.
کد خبر: ۸۸۷۴۲۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱ 14 August 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز بر استفاده صحیح از ماسک تاکید کرد و گفت: ماسک خود را زیر چانه قرار ندهید.

دکتر عبدالرسول همتی با اشاره به اینکه برخی افراد برای خوردن، آشامیدن، استراحت یا تنفس راحت تر، ماسک را روی چانه خود قرار می‌دهند که این امر احتمال انتقال ویروس کرونا را افزایش می‌دهد، عنوان کرد: احتمال آلودگی بخش‌هایی از صورت مانند زیر چانه به ویروس کرونا زیاد است، به همین دلیل افراد نباید ماسک خود را زیر چانه قرار دهند.

 

وی با اعلام آخرین وضعیت کروناویروس در فارس، از بررسی ۲۳۳ هزار و ۸۹۷ آزمایش در آزمایشگاه‌های تشخیصی استان از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ خبر داد و افزود: تاکنون ابتلای قطعی ۳۸ هزار و ۵۸ بیمار در فارس به اثبات رسیده است.

دکتر همتی با ابراز تاسف جان باختن ۱۱ هم استانی در ۲۴ ساعت گذشته اعلام کرد: جمع جانباختگان بیماری کووید۱۹ در فارس از ابتدای شیوع تا امروز به ۶۸۴ نفر رسیده است.

وی ادامه داد: تاکنون ۳۴ هزار و ۷۶۴ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها مرخص یا از قرنطینه خانگی خارج شده اند.

معاون بهداشت دانشگاه اضافه کرد: بر اساس آخرین آمارها، ۹۸۳ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد، ۱۰۸ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌های استان بستری بوده و خدمات درمانی دریافت می‌کنند.

وی بر رعایت توصیه‌های بهداشتی، استفاده از ماسک، حفظ فاصله فیزیکی و شستشوی مرتب دست‌ها تاکید کرد.

برچسب ها: کرونا ، فارس ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار