مدیر کل امور اقتصاد و دارایی فارس، در مورد استفاده از سهام عدالت به عنوان وثیقه بانکی گفت: بر اساس تصمیمی که با هدف کمک به حفظ سهام عدالت به عنوان دارایی مردم اتخاذ شد، مقرر شده که بانک‌ها سهام عدالت را به عنوان وثیقه پذیرفته و در قبال آن تسهیلاتی را به دارندگان سهام پرداخت کنند.
کد خبر: ۸۸۷۳۹۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۵ 14 August 2020

به گزارش تابناک فارس: بابک دایی اضافه کرد: در گام نخست، بانک ملی این کار را آغاز کرده و سایر بانک‌ها نیز به این فرآیند می‌پیوندند و بی‌شک این کار کمک خواهد کرد که افراد بتوانند سهام عدالت خود را به عنوان یک دارایی حفظ کنند.


او بیان داشت: سهام عدالت، یک دارایی با ارزش است و دارندگان این سهام در حقیقت در ۴۹ شرکت سهامدار هستند که از این تعداد، ۳۶ شرکت در بورس فعال است و ۱۳ شرکت هم وارد بورس نشده‌اند که دولت در تلاش است وارد بورس شوند.

 

وی، در مورد امکان واگذاری سهام عدالت به افراد فاقد سهام عدالت نیز گفت: بر اساس قانون باید سهام عدالت در اختیار ۶ دهک جامعه قرار می‌گرفت که این امر اتفاق افتاد.

 

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی فارس ادامه داد: بر اساس طرحی که مجلس شورای اسلامی دنبال می‌کند، حدود ۲ میلیون نفر دیگر باید از سهام عدالت بهره‌مند شوند که با توجه به قانون موجود این امکان وجود ندارد مگر اینکه مجلس قانون جدیدی وضع و مشخص کند که منابع انجام این کار از چه محلی باید تامین شود.
  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار