بصیری گفت: از ابتدای سال جاری تا پايان تيرماه از یک میلیون و ۲۵۶هزار و ۴۹۲ قطعه جوجه ریزی، ۲ هزار و ۲۶۰ تن گوشت مرغ در نی ریز، توليد و به بازار عرضه شده است.
کد خبر: ۸۸۷۱۹۳
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۵ 13 August 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان: «علیرضا بصیری»، امروز (پنج شنبه 23 مرداد) با اشاره به تولید گوشت مرغ در چهار ماهه سال 99 در نی ریز به خبرنگاران گفت: 2 هزار و 260 تن گوشت مرغ در چهار ماهه امسال در نی ریز تولید شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نی ریز افزود: از ابتدای سال جاری تا پايان تيرماه از یک میلیون و 256هزار و 492 قطعه جوجه ريزی، 2 هزار و 260 تن گوشت مرغ در این شهرستان توليد و به بازار عرضه شده است.

وی اضافه کرد: از مجموع 44 واحد مرغداری موجود، 40 واحد فعال و چهار واحد با ظرفيت کل 36 هزار و 900 قطعه جوجه، غيرفعال هستند.

بصیری تاکید کرد: ظرفيت واحدهای مرغداری شهرستان برای هر دوره جوجه ریزی در مجموع يک ميليون و 250 هزار قطعه و در سال پنج ميليون قطعه است.

وی ادامه داد: علاوه بر 44 واحد مرغداری، 2 واحد پرورش بوقلمون به ظرفيت هفت هزار قطعه و توليد 205 تن گوشت بوقلمون و يک واحد صنعتی پرورش كبک به ظرفيت 15 هزار قطعه با توليد 14 و هشت تن گوشت كبک در سال در نی ریز فعال هستند كه محصولات آنها علاوه بر بازار داخل شهرستان به مركز استان و شهرهای همجوار نيز عرضه می شود.

بصیری، سرانه مصرف گوشت سفید در دنیا را 15 کیلوگرم اعلام کرد و گفت: ميانگين سرانه مصرف گوشت سفيد در ايران بيش از 32 كيلو گرم و در شهرستان نی ريز 29 و پنج كيلوگرم است و ما با مازاد توليد گوشت مرغ مواجه هستيم.

مدیر جهاد کشاورزی نی ریز تاکید کرد: در حال حاضر كمبود نهاده های طيوردر نی ريز، بزرگترين مشكل مرغداران این شهرستان است كه در صورت محقق شدن، بخش اعظمی از مشكلات توليد كنندگان رفع خواهد شد.

 

برچسب ها: تولید ، گوشت مرغ ، نی ریز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار