مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس نیز در این آیین گفت: بر همه مسوولان و علاقه‌مندان نظام، واجب و فرض است که یاد شهدا را زنده نگه دارند زیرا این زنده نگه داشتن باعث استمرار این راه می‌شود.
کد خبر: ۸۸۷۱۹۲
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۲ 13 August 2020

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد جنوب فارس در گزارش روز پنجشنبه خود اعلام کرد، شیخ محمد صالح انصاری، در آیین تجلیل از خانواده‌های شهیدان سعید سوری، جواد کاظمی لاری و جانباز و آزاده سرافراز حاج علیرضا شهرآشوب در لارستان، با استناد به آیه 169 سوره مبارکه آل عمران، افزود: این سوره مبارکه، سوره ثبات، استقامت و پایداری است و با توجه به آن درمی‌یابیم که در این سوره پروردگار به عوامل و اسباب استقامت و پایداری اشاره کرده است و اینکه چه چیزی سبب می شود انسان در مسیر حق و حقیقت گام بردارد.

وی، با تبیین جایگاه و منزلت شهدا گفت: یکی از عوامل ثبات و استقرار در هر جامعه‌ای، شهید و وجود مبارک شهداست.

مدیر مجتمع علوم دینی شهرستان اوز، همچنین با اشاره به بشارت «عند ربهم یرزقون» که در چندین آیه از قرآن کریم به آن اشاره شده است، اظهار داشت: این بشارت در آیه 169 سوره آل عمران و در آیه‌های 54 و 55 سوره بقره عنوان شده است و اینکه خداوند می‌فرماید: شهدا در نزد پروردگارشان روزی داده می‌شوند.

انصاری، همچنین به موضوع اهمیت اخلاص و تقوا و پیوند آن با مقوله شهادت پرداخت و گفت: آیه‌های 54 و 55 سوره مبارکه قمر مربوط به اهل تقواست، همان کسانی که با دل بیدارشان در جامعه نقش آفرینی می‌کنند.

این عالم اهل سنت جنوب فارس ادامه داد: ما می‌گوییم شهید کسی است که شاهد است و اخلاق و رفتار او دلالت بر شهادت و حقانیت دین دارد و این آیه سوره قمر از متقیان سخن می‌گوید و بدون شک شهدا به درجه تقوا رسیده‌اند که به این مقام عظیم دست یافته‌اند که خداوند می‌فرماید: متقیان در بهشت‌ها و نهرهایی هستند که در نزد (عند) پادشاه مقتدر یعنی الله است.

انصاری، با اشاره به داستان آسیه همسر فرعون و بیان آرزوی مومنان بیان کرد: مقام شهدا مقامی است که «عند ربهم» هستند و این دلیلی است که باید همگان و به ویژه جوانان و نوجوانان بیشتر با شهدا آشنا شوند و ما جایگاه و اهدافی که شهیدان داشته و دارند را برای آنان تبیین کنیم.

وی، با تاکید بر اهمیت شناساندن شهیدان به عنوان الگوهای زنده جامعه افزود: جوان و نوجوان ما نیاز به الگوهای زنده دارد و چه الگوهایی بهتر از شهدا که بتوانیم آنها را به جامعه معرفی کنیم و این درس را به آنها بیاموزیم که اینها به برکت تقوا و ایمان به این جایگاه عظیم رسیدند و از فرش به عرش دست یافتند و این «عند ربهم یرزقون» جایگاهی است که هر انسانی باید آرزوی آن را داشته باشد.

تاکید بر استمرار راه شهدا

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان فارس نیز در این آیین گفت: بر همه مسوولان و علاقه‌مندان نظام، واجب و فرض است که یاد شهدا را زنده نگه دارند زیرا این زنده نگه داشتن باعث استمرار این راه می‌شود.

رجبعلی راهی، با اشاره به جمله «زنده نگه داشتن یاد شهدا کمتر از خود شهادت نیست» افزود: پس از واقعه کربلا نیز اگر اهل بیت و دوستداران امام حسین(ع) نبودند، بدون شک این فرهنگ عاشورایی امروز به دست ما نمی‌رسید.

شهدا، سوختند تا به جامعه روشنایی بخشند

حجت‌الاسلام محمد صادق محرابی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان فارس، با اهمیت تکریم خانواده شهیدان، ایثارگران و آزادگان بیان داشت: اینها کسانی هستند که خود را ندیدند تا خدای خود را ببینند و سوختند تا با سوختن خود به محفل ما روشنایی بخشند.

خانواده‌های شهدا و ایثارگران، ستارگان هدایتند

فرمانده ناحیه مقاومت سپاه لارستان هم گفت: خدمت به خانواده شهدا و جامعه ایثارگران، توفیقی است که هر مسوولی در نظام جمهوری اسلامی باید قدر این فرصت را به خوبی بداند و با درک و الگو گیری از شهیدان، مسیر خدمت به مردم را با قوت و جدیت ادامه دهد.

سرهنگ پاسدار امیر جاهدی، ادامه داد: بی‌شک خانواده شهدا و ایثارگران ستارگان هدایتند و ما این فرصت‌ها را مغتنم می‌شماریم تا خودمان را به این مسیر نورانی نزدیک کنیم.

وی، با اشاره به تعبیر رهبر معظم انقلاب که فرمودند "شهدا چشم و چراغ این ملتند"، افزود: یاد شهدا و حرکت در مسیر نوررانی آنها باعث می‌شود که انسان‌های الهی بیشتر قدر ظرفیت وجودی خود را بدانند و بدون شک راه سعادت دنیا و آخرت نیز از همین مسیر تحقق می‌یابد.

شهرستان لارستان در دوران جنگ تحمیلی ۳۰۵ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است. این شهرستان به مرکزیت لار در فاصله ۳۸۷ کیلومتری شیراز قرار دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار