عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی مرودشت با اشاره به برداشت گوجه فرنگی از سطحی بالغ بر ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار از مزارع شهرستان مرودشت، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود بیش از ۲۳۰ هزار تن گوجه فرنگی از ارقام سانسید و متین تولید و روانه بازار شود.
کد خبر: ۸۸۶۸۹۴
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 13 August 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: عزیز رحیمی مدیر جهاد کشاورزی مرودشت با اشاره به برداشت گوجه فرنگی از سطحی بالغ بر ۲ هزار و ۹۰۰ هکتار از مزارع شهرستان مرودشت، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود بیش از ۲۳۰ هزار تن گوجه فرنگی از ارقام سانسید و متین تولید و روانه بازار شود.

او با بیان اینکه این شهرستان قطب تولید گوجه فرنگی در استان است، تصریح کرد: با برداشت این محصول که تا مهر ماه ادامه دارد، زمینه اشتغال بیش از ۸۰ هزار نفر روز کارگر فصلی فراهم شده است.

رحیمی افزود: با نزدیک‌شدن به روز‌های اوج برداشت، پیگیر خرید حمایتی گوجه فرنگی در شهرستان هستیم.

این مقام مسئول به صنایع تبدیلی در شهرستان مرودشت اشاره کرد و افزود: حدود ۴۰ واحد صنایع تبدیلی گوجه فرنگی در شهرستان وجود دارد که علاوه بر خرید گوجه شهرستان و استان، محصول گوجه فرنگی استان‌های بوشهر، بندر عباس و کرمان را نیز خریداری می‌کند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت به لزوم افزایش بهره وری در کشاورزی اشاره و تصریح کرد: بیش از ۹۸ درصد گوجه فرنگی در شهرستان به صورت نشایی و ۱۰۰ درصد با روش آبیاری نوین تیپ (نواری) آبیاری می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار