حمزه روغنیان روز چهارشنبه از شهروندان و مشترکان برق خواست تا در روزهای پیش رو نیز به مولفه های مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف بیشتر توجه کنند و افزود: دمای هوا در استان فارس و منطقه جنوب کشور در حال افزایش است ، در روزهای پیش رو بیش از هر زمان نیازمند مشارکت و همراهی مشترکان برای مصرف بهینه برق هستیم.
کد خبر: ۸۸۶۸۶۲
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳ 12 August 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:حمزه روغنیان روز چهارشنبه از شهروندان و مشترکان برق خواست تا در روزهای پیش رو نیز به مولفه های مصرف بهینه و صرفه جویی در مصرف بیشتر توجه کنند و افزود: دمای هوا در استان فارس و منطقه جنوب کشور در حال افزایش است ، در روزهای پیش رو بیش از هر زمان نیازمند مشارکت و همراهی مشترکان برای مصرف بهینه برق هستیم.

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای استان فارس اضافه کرد: بیشترین میزان مصرف برق در نقطه اوج امسال ۵ هزار و ۴۳۸ مگاوات در تاریخ ۹ مرداد ماه جاری ثبت شده است ، اما این رقم در سال گذشته در ۱۶ شهریور ماه ۵ هزار و ۳۰۳ مگاوات بوده است ، مقایسه این دو رقم بیانگر رشد ۲.۵۵ درصدی برق در نقطه اوج مصرف در سال جاری تا کنون است ، بنا بر این همچنان منتظر روزهای گرم تر و مصرف بیشتر برق هستیم که امید است شهروندان و مشترکان با در نظر گرفتن مولفه های مصرف بهینه ، صرفه جویی را بیشتر مورد توجه قرار دهند.

روغنیان لزوم صرفه جویی در مصرف برق به ویژه در ساعت های شب را نیز مورد تاکید قرار داد و با یاد آوری اینکه برای اوج مصرف شبانه در ۱۶ مرداد ماه سال گذشته ۵ هزار و ۲۷۹ مگاوات ثبت شده گفت: امسال این رقم ۵ هزار و ۸۴۹ مگاوات در تاریخ ۱۳ مرداد سال جاری به ثبت رسیده است . مقایسه این دو آمار نیز بیانگر رشد مصرف برق در ساعت های شب به میزان ۱۰.۸۰ درصد است ، رشد این میزان برق در ساعت های شب قدری هشدار دهنده و قابل تامل است و گوشزدی برای توجه بیشتر و تاکیدی بر عدم استفاده از وسایل پر مصرف در ساعت های شب است .

این مقام مسوول اضافه کرد: مصرف کنندگان و مشترکان باید بیش از پیش نسبت به افزایش مصارف شبانه برق در استان فارس و منطقه جنوب حساس شوند ، ضمن آنکه مصارف برق در واحدهای صنعتی استان فارس نیز در ساعت های شب افزایش یافته است ، رشد مصارف صنعتی برق در سال جاری در استان فارس نسبت به سال گذشته حدود ۴۰ درصد بوده و علت آن ایجاد تاسیسات صنعتی در شهرستان لامرد است.

معاون بهره برداری شرکت برق منطقه ای استان فارس در دنباله سخنانش گفت: از نظر تولید برق سال گذشته در ۳۱ تیر ماه حداکثر ۶ هزار و ۲۶۰ مگا وات در استان فارس برق تولید شده است و امسال این رقم در تاریخ ۱۹ مرداد ماه به ۶ هزار و ۳۷۹ مگاوات رسیده است ، مقایسه این دو رقم نیز بیانگر رشد تولید برق در مدت مشابه معادل ۱.۹۹ درصد است . ایجاد ظرفیت های مناسب برای تامین و تولید برق در استان فارس و منطقه جنوب قابل ستایش است.

مهندس روغنیان شرکت برق منطقه ای استان فارس را تامین کننده بار اختصاصی برای صنایع دانست و گفت: این شرکت در سال جاری ۵۲۶ مگاوات بار اختصاصی برای صنایع در نهم خرداد ماه برای مصارف روزانه و ۵۵۸ مگاوات بار اختصاصی برای مصارف شبانه صنایع در تاریخ ۱۲ تیر ماه به ثبت رسانده است. تامین بار اختصاصی صنعتی تضمین کننده تولیدات و جهش تولید صنعتی است.

روغنیان اظهار داشت : با مدیریت بار و استفاده از ظرفیت ها و جایجایی های انجام شده و با همراهی مشترکان برق و شرکت های توزیع ، مصرف کنندگان برق کشاورزی و صنعتی امسال نیز از تابستان پر مصرف در حال گذر هستیم ، با توجه به احتمال گرم شدن چند درجه ای دمای هوا در روزهای پیش رو امید است شهروندان و مصرف کنندگان با اولویت دادن صرفه جویی و موکول کردن استفاده از وسایل پر مصرف به ساعت های غیر از اوج مصرف یاری گر خدمتگزاران خود در تامین و انتقال برق باشند .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار