دین‌پرست با تاکید بر اینکه ما از اشتغال، تولید و تحقق جهش تولید نمی‌گذریم، گفت: آیا اکنون وقت منفعت‌طلبی است؟ باید تکلیفمان را با بانک‌های خصوصی روشن کنیم.
کد خبر: ۸۸۶۷۷۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۴ 12 August 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم:صبح امروز جلسه پیگیری مصوبات سند پیشران توسعه استان فارس با حضور بابک دین‌پرست معاون اقتصادی و امور هماهنگی وزیر کشور برگزار شد.

این سند در مهرماه سال گذشته در استان فارس رونمایی شد که شامل ٢٣ طرح ابلاغی فرامین رهبری و ٧٦ طرح مهم ملی توسعه استان است.

بند‌های عمومی این سند بر اجرای اولویت‌های وزارت کشور، طرح‌های اقتصاد مقاومتی و 7 تکلیف برای فرمانداران تاکید دارد.

در این سند 7 تکلیف برای فرمانداران مشخص شده که این 7 تکلیف عبارتند از: برطرف کردن مشکلات واحد‌های تولیدی تملک شده، واحد‌های تولیدی راکد، واحد‌های تولیدی مشکل‌دار و بحرانی و واحد‌هایی که بیش از 60 درصد پیشرفت فیزیکی دارند و واحد‌هایی که قابلیت واگذاری به بخش خصوصی دارند.

در این جلسه هر شهرستان به تفکیک مواردی را که بر عهده‌‌شان گذاشته شده بود؛ توضیح دادند و مواردی که حل شده بود یا مشکل داشتند مطرح و هماهنگی‌ها برای حل مشکل هر شهرستان از سوی استاندار فارس اعلام شد.

یکی از مشکلاتی که از سوی یکی از واحدهای تولیدی_ کارخانه سیمان لارستان_ مطرح شد، عدم همکاری بانک صادرات با واحدهای تولیدی بود که با برخورد جدی بابک دین‌پرست همراه بود.

معاون هماهنگی و امور اقتصادی وزارت کشور با بیان اینکه بانک صادرات در جریان ارائه تسهیلات کم کاری کرده و مصوبه هیئت وزیران را اجرا نکرده، نماینده این بانک در جلسه را مورد مواخذه قرار داد.

دین‌پرست با بیان اینکه بانک صادرات قانون را اجرا نمی‌کند، گفت: شما بانک صادرات استان فارس هستید و نیاز به استعمال از تهران نبوده است چراکه این امر مصوبه هیئت وزیران است.

تحقق جهش تولید نیاز به جهش فکری مدیران دارد

وی در پاسخ به ادعای نماینده بانک درباره انجام نامه‌نگاری‌ها افزود: نامه‌نگاری چه فایده دارد؟ اینکه رهبر انقلاب بحث جهش تولید را مطرح کردند فقط شعار نبوده و تا زمانی که در ذهن و فکر مدیران جهش ایجاد نشود جهش تولید رخ نمی‌دهد.

معاون اقتصادی و امور هماهنگی وزیر کشور با بیان اینکه کل بدهی واحدهای تولیدی به بانک 50 درصد از پول یکی از اختلاسگران نیست، تصریح کرد: فردی که پول مردم را دزدیده و به کانادا فرار کرده؛ رها کردیم ولی از بدهی واحد تولیدی نمی‌گذریم.

 

دین‌پرست با بیان اینکه 7 ماه از جهش تولید باقی مانده است، بیان کرد: برای جهش تولید نه سر برگ بزنید نه پلاکارد بزنید اما کار کنید؛ وقتی می‌گوییم شرایط جنگی است یعنی جنگی است. در جنگ اقتصادی بانک‌های خصوصی نباید نقش آقازاده‌های زمان دفاع مقدس را بازی کنند.

از اشتغال، تولید و تحقق جهش تولید نمی‌گذریم

وی با تاکید بر اینکه اکنون شرایط خاص است، نسبت به رتبه استان فارس در نسبت مصارف به منابع انتقاد کرد و گفت: اینکه استان فارس رتبه 29 را داشته باشد، قابل قبول نیست و این به دلیل عملکرد بانک‌های خصوصی است.

معاون وزیر کشور از مسئولان استان فارس درخواست کرد که تا قبل از پایان سفرش در استان آماری از فعالیت هر بانک ارائه دهند.

دین‌پرست با تاکید بر اینکه ما از اشتغال، تولید و تحقق جهش تولید نمی‌گذریم، گفت: آیا اکنون وقت منفعت‌طلبی است؟ باید تکلیفمان را با بانک‌های خصوصی روشن کنیم.

در این حین بابک دایی، مدیرکل دارایی استان فارس اعلام کرد که بانک‌ها از ارائه آمار فعالیت امتناع می‌کنند و مدعی هستند که تنها موظف به ارائه گزارش به بانک مرکزی هستند.

فقط مدیریت جهادی در شرایط کنونی جواب می‌دهد

دین‌پرست در پاسخ اعلام کرد که باید با مکاتبه با رئیس‌جمهور تکلیفمان را با بانک‌های خصوصی روشن کنیم استان فارس در بسیاری از موارد پایلوت بوده در این مورد هم می‌تواند مقدمه و پیش‌رو شود.

وی با تاکید که برای حل مشکلات باید اعمال حاکمیت و قانون را اجرا کنیم، افزود: هر که ساز ناکوک می‌زند باید از جمع ما بیرون برود هر کس که باشد؛ فقط مدیریت جهادی در شرایط کنونی جواب می‌دهد.

امروزه نقش بانک‌ها در اقتصاد یک نقش غیرقابل انکار است؛ بانک‌ها می‌توانند با تامین نیاز مالی واحدهای تولیدی و بازرگانی در توسعه اقتصادی یک کشور یا منطقه نقش کلیدی داشته باشند.

البته این موضوع در حالی است که بانک‌ها عملکرد مثبت داشته باشند اما متاسفانه این روزها عملکرد بانک‌ها همواره مورد انتقاد است. این امر در استان فارس تا آنجا پیش رفته که امام جمعه شیراز نیز در خطبه‌های نماز جمعه نسبت به عملکرد بانک‌ها انتقاد کرده است.

نمایندگان شیراز و زرقان در مجلس یازدهم نیز بارها عملکرد بانک‌های استان فارس در اختصاص منابع سپرده‌ای استان به مصارف تسهیلاتی آن غیرقابل قبول دانستند و خواستار این شدند که منابع بانک‌های فارس در همین استان استفاده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار