جوکار از آغاز ۱۵۳ هزار تن محصول لیموترش از باغات جهرم خبر داد و گفت: پنج هزار و یکصد هکتار از باغات این شهرستان زیر کشت لیموترش قرار گرفته و جهرم را به عنوان بزرگترین تولید کننده این محصول در استان فارس قرار داده است.
کد خبر: ۸۸۶۳۲۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 11 August 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان: «علی جوکار» امروز (سه شنبه ۲۱ مرداد)، در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز فصل برداشت لیمو از باغات شهرستان جهرم گفت: پنج هزار و یکصد هکتار از باغات این شهرستان زیر کشت لیموترش قرار گرفته و جهرم را به عنوان بزرگترین تولید کننده این محصول در استان فارس قرار داده است.

 

مدیر جهاد کشاورزی جهرم با اشاره به اینکه رقم پرشین از جمله برترین ارقام لیموی کشور است که در جهرم تولید می شود، افزود: این محصول در سطح یکصد هکتار در جهرم تولید می شود که به صورت تازه خوری به بازار عرضه می شود.

 

وی با اشاره به تولید یک هزار و 200 تن محصول لیموی پرشین از باغات جهرم، بیان کرد: لیموی آب و لیسبون از دیگر ارقام تولید شده در جهرم است که برداشت آن از مرداد ماه آغاز و تا اواخر بهمت ماه ادامه دارد.

 

جوکار با اشاره به اینکه با اشاره به اینکه سالانه 153 هزار تن محصول لیمو ترش از باغات جهرم برداشت و روانه بازار می شود، عنوان کرد: محصول لیموی جهرم علاوه بر ارسال به سراسر کشور به سایر کشورها نیز صادر می شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی جهرم با اشاره به برتری این شهرستان در تولید لیموی با کیفیت و بازارپسند، خاطرنشان کرد: جهرم مقام اول بسته بندی و سورتینگ مرکبات را در فارس به خود اختصاص داده است.

 

این مسئول در پایان با اشاره به اشتغال به وجود آمده از تولید، برداشت و سورتینگ لیموترش در جهرم گفت: حدود 150هزار نفر در شهرستان جهرم به اشتغال در زمینه لیمو مشغول هستند.

برچسب ها: تولید ، لیمو ترش ، جهرم ، بازار
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار