فیروزی با بیان اینکه گسترش روابط با روسیه و چین که در شورای امنیت حق وتو دارند می تواند برای کشور راهگشا باشد،تصریح کرد: مذاکرات مقامات ایرانی با روس‌ها و چینی‌ها باید ادامه داشته باشد تا آمریکا در شورای امنیت نتواند موفق باشد.
کد خبر: ۸۸۵۶۶۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۱ 09 August 2020

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:حجت اله فیروزی  با اشاره به تلاش آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی،گفت:دولت باید دیپلماسی گسترده و فضاسازی فراگیری را علیه تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در دستورکار خود قرار دهد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه 3 کشور اروپایی مرتکب نقض تعهدات خود در برجام شده‌اند،مطرح کرد:کاری که 3 کشور اروپایی انجام دادند به نوعی خلاف تعهداتشان در برجام است.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر این موضوع که اروپایی ها برای اجرای اینستکس پیش شرط هایی همچون پالرمو و FATF را قرار دادند، خاطرنشان کرد: آنها تلاش داشتند خودشان نیازهای جمهوری اسلامی را تعیین کرده و به تناسب خواسته های خود به ما کالا بدهند،درحالی که ایران هرگز سرنوشت خود را به کشور دیگری گره نزده و خلاف منافع ملی اقدام نمی کند.

وی بااشاره به سکوت اروپایی ها در موضوع برجام، مطرح کرد:دولت و دستگاه دیپلماسی باید حقانیت جمهوری اسلامی و باطل بودن خواسته های طرف مقابل را به طور جدی در دنیا مطرح کند.

فیروزی با تاکید براینکه خوش خیالی دولت و دستگاه دیپلماسی نسبت به اروپا راه به جایی نمی برد، ادامه داد:نمی‌توان از هم پیمان های استراتژیک آمریکا انتظار داشت که با ما و علیه آمریکا رفتار کنند.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی پای میز مذاکره با آمریکایی ها نمی نشیند ،ادامه داد:اراده و باور ملی در کنار مدیریت جهادی دولتمردان تنها راه برون رفت از مشکلات و تغییر شرایط موجود در کشور است.


فیروزی با بیان اینکه گسترش روابط با روسیه و چین که در شورای امنیت حق وتو دارند می تواند برای کشور راهگشا باشد،تصریح کرد: مذاکرات مقامات ایرانی با روس‌ها و چینی‌ها باید ادامه داشته باشد تا آمریکا در شورای امنیت نتواند موفق باشد.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس با بیان اینکه آمریکایی‌ها از هیچ تلاشی برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی فروگذاری نکردند و در سطوح مختلف هم فشارهای زیادی را به کشورها آوردند، تاکید کرد: اروپایی ها نباید در زمین آمریکا بازی کنند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت ،تحریم تسلیحاتی ایران در ماه میلادی اکتبر منقضی می‌شود و آمریکا تهدید کرده که اگر شورای امنیت به تمدید آن رأی ندهد، به عنوان یکی از مشارکت‌کنندگان برجام و با استناد به قطعنامه ۲۲۳۱، مکانیسم ماشه را که ضامن بازگرداندن همه تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران است، فعال خواهد کرد.

این درحالی است که چین و روسیه، در مقام دو عضو دائم شورای امنیت، می‌گویند آمریکا از برجام خارج شده و اختیار توسل به مکانیسم ماشه را ندارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار