مدیرکل امور اقتصاد و دارایی فارس گفت: از صادر کنندگان انتظار داریم که در شرایط سخت امروز که کشور درگیر جنگ اقتصادی و همچنین بیماری کرونا هست به سود کمتر قانع باشند و به عنوان بخشی از این جامعه به دولت برای عبور از این شرایط کمک کنند.
کد خبر: ۸۸۵۶۰۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵ 09 August 2020

به گزارش تابناک فارس: بابک دایی ادامه داد: بازگشت ارز حاصل از صادرات توسط صادرکنندگان، کمک به اقتصاد کشور به ویژه در این روزهای سخت است. 
وی افزود: با توجه به اهمیت موضوع، در جلسه هفته گذشته شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان نیز در خصوص بحث بازگشت ارز حاصل از صادرات به سامانه نیما توسط صادر کنندگان استان فارس بحث و تبادل نظر شد.

دایی تصریح کرد: بر اساس گزارش اتاق بازرگانی فارس در این استان مشکلی در زمینه ورود ارز حاصل از صادرات به کشور وجود ندارد و تقریبا تمام صادر کنندگان این استان ارز خود را به کشور بازگردانده‌اند.

او اظهار داشت: از صادر کنندگان انتظار داریم که در شرایط سخت امروز که کشور درگیر جنگ اقتصادی و همچنین بیماری کرونا هست به سود کمتر قانع باشند و به عنوان بخشی از این جامعه به دولت برای عبور از این شرایط کمک کنند.

مدیر کل امور اقتصاد و دارایی فارس افزود: امروز دولت برای وارد کردن کالاهای ضروری و اساسی به ویژه دارو نیازمند ارز است.

دایی اضافه کرد: سیاست دیگری که دولت اتخاذ کرده بحث ممنوعیت واردات کالاهای غیر ضروری است که این اقدام نیز با هدف جلوگیری از خروج ارز انجام می‌شود.

بانک مرکزی اوایل مردادماه جاری با صدور اطلاعیه‌ای تاکید کرد که کلیه صادرکنندگان مکلف هستند برابر ضوابط ابلاغی نسبت به برگشت و عرضه ارز صادرات خود به چرخه اقتصادی اقدام کنند.

برچسب ها: صاردات ، ارز ، جنگ اقتصادی
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار