حامد شجاعی باغینی
کد خبر: ۸۸۵۰۸۴
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۱ 07 August 2020

به مناسبت گرامیداشت شهدای خبرنگار
تقویم را که ورق می زنیم به نیمه مردادماه و سالروز شهادت زنده یادمحمود صارمی نزدیک می شویم. روزی تلخ در تاریخ اما ماندگار ؛ چراکه با خون سرخ یک خبرنگارقلم های زمانه جان تازه گرفت تا با نگارش حرف ها و واژه هاحماسه فتح و ظفر مجاهدان طریق الی الله را ثبت کند.
هفدم مردادماه ‌به مناسبت روز خبرنگار فرصتی است تا از شهدای خبرنگار و ایثارگر دفاع مقدس یاد کنیم . آنهايي كه در طول هشت سال دفاع مقدس در كنار رزمندگان اسلام، لحظه به لحظه حماسه عاشقی مردان آسمانی را روایت میکردند و در بازتاب و انعكاس آن سلحشوري‌ها با غسل خون به وصال یار شتافتند.
خبرنگاری که رهبر حکیم انقلاب در پاسداشت و تکریم این قشر این چنین زیبا توصیف کردند: «اگر زحمات شما خبرنگارها نباشد، این لحظه‌ها هرگز ماندگار نمی‌شود... شما آن را حفظ می‌کنید و در اختیار افکار مردم قرار می‌دهید. بدون این دوربین‌ها، قلم‌ها و دلسوزی‌هاى شما براى تهیه و تنظیم اخبار و مطالب، این کارهاى ما مثل یک چیزهاى تثبیت نشده است.
روز خبرنگار؛ را میتوان به عنوان تکریم خون و قلم یادکرد؛ چراکه شهدای خبرنگار در مسیر انجام تکالیف و رسالت خویشتن و روشن ساختن طریق حقیقت و نیل به آرمان های انقلاب به عنوان الگوهای عشق و ایمان قابل تکریم هستند.
اينك روز خبرنگار ،‌ روز شهادت شهيد سرافرار'ˈمحمود صارمي' ، فرصتي است براي تامل دوباره در زندگي جاودانه شهداي خبرنگار تا مسير حق، روشن تر از هميشه به پويندگان اين راه و نيز نسل جوان نشان داده شود.
این جمله که خون شهدا پایه های انقلاب را استوارو تنومند ساخت ؛ مصداق شهدای خبرنگاردفاع مقدس است که اخبار جنگ را با خون خود مخابره کردند. اکنون در گام دوم انقلاب و در چهل سالگی دفاع مقدس با نگاه دقیق به حرفه خبرنگاری و زحمات گمنام و بدون مرز این قشر از شهدای خبرنگار که در سختی ها و بحران ها و حتی میدان جنگ حاظر میشوند قطعا عظمت این کار را خواهیم یافت.
استان کرمان ؛ در کارنامه رنگین خود نام خبرنگاران شهید؛غلامرضا نامدارمحمدی ؛ مرتضی چمن، حمید نظری مکی آبادی ؛ غلامرضا جعفرکرمانی پور، حاج حسن مصطفوی ؛ غلامرضا آتشی گوهری احمد محمدی ؛ اسماعیل عمرانی ؛ محسن کرموند و حمید نظریان را به یادگار ثبت کرده است
پس فرصت را مغتنم شماریم و ضمن تکریم شهدای خبرنگار و رسانه ؛ قلم و دوربین خود را در مسیر شهدا بکار گیریم چراکه شهدای رسانه بهترین نیروهای فرهنگی انقلاب در جبهه آگاهی بخشی و امید آفرینی به ملت بودند لذا شایسته است که نسل جوان و جدید خبرنگار با کسب معرفت و شناخت جایگاه و مرتبه شهدای دفاع مقدس و انتخاب به عنوان الگو در مسیر تحقق آرمان های نظام و انقلاب و دفع توطئه های لشکر کفر و نفاق با رساندن پیام صدق و راستی به آحاد جامعه ادامه دهنده سیره شهدا باشند.

 

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار