رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ دستورات اجرایی را برای ممنوعیت معاملات با دو برنامه برجسته چینی صادر کرد.
کد خبر: ۸۸۴۹۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۴ 07 August 2020

به گزارش تابناک خوزستان؛ فارس به نقل از ورایتی نوشت: رئیس جمهور آمریکا دونالد ترامپ دستورات اجرایی را برای ممنوعیت معاملات با دو برنامه برجسته چینی صادر کرد. برنامه اشتراک گذاری ویدیو جنجالی «تیک تاک» و «وی چَت» یکی از محبوب ترین پلتفرم‌های رسانه های اجتماعی جهان.

 

دستورات جداگانه با استناد به نگرانی های مربوط به امنیت ملی ، اواخر روز پنجشنبه منتشر شد و در مدت ۴۵ روز عملی می شوند. پیرو این دستورات جداگانه هرگونه معامله با «تیک تاک» و «وی چت» توسط هر شخصی و یا هر املاکی که در حوزه و قلمرو قضایی ایالات متحده باشد، ممنوع اعلام می‌شود.

 

در دستور ممنوعیت «وی چت» (WeChat) آمده: گسترش اپلیکیشن‌های تلفن همراه در ایالات متحده که توسط شرکت‌ها در جمهوری خلق چین (چین) توسعه یافته و متعلق به آنهاست، امنیت ملی، سیاست خارجی و اقتصاد ایالات متحده را تهدید می‌کند. 

 

کمپانی «تنسنت» (Tencent) مالک «وی چت» به ورایتی گفت که فعلا هیچ گونه توضیح فوری در این زمینه برای ارائه ندارد.

 

سهام «تنسنت» که در هنگ کنگ فعالیت می‌کند در روز جمعه به وقت محلی 2 و نیم درصد کاهش مواجه شد.

 

ورایتی در ادامه می‌نویسد: این اقدامات به تقابل فزاینده‌ای میان ایالات متحده و چین درمورد موضوعاتی اعم از امنیت ملی، حقوق بشر، ادعاهای ارضی چین در دریای چین جنوبی و تحمیل اقدامات اخیر پکن در مورد قانون امنیت ملی در هنگ کنگ منجر شده است.

 

در دستور علیه «WeChat» اینچنین نوشته شده: «WeChat» مانند «TikTok» به طور خودکار اطلاعات گسترده‌ای را از کاربران خود ضبط می‌کند. این مجموعه داده ها اجازه می دهد تا حزب کمونیست چین به اطلاعات شخصی و اختصاصی آمریکایی ها دسترسی داشته باشد. علاوه بر این ، این برنامه اطلاعات شخصی و اختصاصی اتباع چینی را که به ایالات متحده سفر می کنند ، ضبط می کند ، از این طریق به حزب کمونیست چین امکان سازوکاری برای نگه داشتن زبانه ها برای شهروندان چینی که ممکن است برای اولین بار در زندگی از مزایای یک جامعه آزاد بهره مند شوند ، می دهد.

 

این در حالی است که چهار روز پیش ماکروسافت علی رغم تهدید ترامپ به ممنوعیت اَپِ «تیک تاک» در آمریکا، اعلام کرد که قصد دارد تا ۱۵ سپتامبر مذاکرات در مورد مالکیت «TikTok M&A» را با شرکت چینی «ByteDance» به نتیجه برساند.

 

مایکروسافت در تلاش برای کاهش نگرانی های سیاستگذاران آمریکایی مبنی بر اینکه مقامات دولت چین ممکن است بتوانند کاربران «TikTok» (تیک تاک) را ردیابی کنند یا به پیام های خصوصی دسترسی پیدا کنند، گفته بود: در صورت ایجاد معامله برای مالکیت «TikTok» (تیک تاک)، همه سِرورهای داده پوشش دهنده کاربران مستقر در ایالات متحده را به سواحل آمریکا منتقل می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار