مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از افزایش مصرف آب در چند ماه اخیر و بر اثر شیوع بیماری کرونا خبر داد.
کد خبر: ۸۸۴۷۱۳
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰ 06 August 2020

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه علیرضا کاکاوند در نشست تجلیل از خبرنگاران اظهار کرد: عددی که در حال حاضر از سد گاوشان می آید حدود 800 لیتر بر ثانیه است، علاوه بر کمبود آب، فرسودگی شبکه، خطوط و تاسیسات هم مزید بر علت شده است، بالاترین درصد پرت مراکز استان کشور را نیز در کرمانشاه داریم.

وی افزود: حدود 40 درصد تاسیسات ما فرسوده است،حدود 800 کیلومتر از آن باید تغییر کند. ما به مرمت، بازسازی و رو سازی تاسیسات نیاز داریم. یکی از مشکلات ما ساخت و سازهای غیر مجاز است و از نارضایتی های مکرر علیه ما همین مناطق هستندکه هنوز تعیین تکلیف نشدند. پیش بینی می شود فقط در کرمانشاه بالای ٢٠ هزار مورد مصرف آب غیر مجاز با تاثیر مستقیم بر افت فشار داریم.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه تصریح کرد: شکایت ما نسبت به این افراد که آب غیر مجاز استفاده می کنند به سرعت رسیدگی نمی شود و جریمه ها نیز بازدارنده نیست. پیشنهاد ما تاسیس یک شعبه ویژه خاص منابع انرژی در هر استان است. مشکل بعدی ما بلند مرتبه سازی است، طبق قانون نظام مهندسی، از طبقه ٢ به بالا ساختمان ها باید پمپ و مخزن داشته باشند.

کاکاوند تاکید کرد: 21 درصد افزایش مصرف به دلیل شیوع بیماری کرونا بود که در مرداد ماه به 26 درصد افزایش یافته و این رقم کمی نیست. مصرف به شدت بالاست و محدودیت داریم. در 45 روز گذشته 21 حلقه چاه را وارد شبکه شد و بسیاری از انشعابات غیر مجاز مصرفی را قطع کردیم (غیر از مصارف خانگی) همچنین برخی کارواش های پرمصرف و فضاهای سبز پرمصرف شهرداری را قطع کردیم.

وی عمده شکایات را به شهرک های ظفر، کرناچی، تکاور، پردیس، زیباشهر و فدک عنوان کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار