عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت:در مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه طبق گزارش‌های واصله برخی خودروها حتی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان در فاصله یک ماه افزایش قیمت داشته‌اند، افزود: اختلاف قیمت فاحش و رشد آن در طی یک ماه عجیب است، از این رو مجلس به این نوع تخلفات خودروسازی‌ها ورود جدی داشته است.
کد خبر: ۸۸۴۵۸۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 06 August 2020

تابناک فارس به نقل از آنا:محسن علیزاده با اشاره به کلید خوردن طرح تحقیق و تفحص از خودروسازی‌ها در مجلس، اظهار کرد: بنده قبل از آغاز نمایندگی در مجلس به موکلان خود قول بهبود وضعیت بازار خودرو را داده بودم، از این رو طرح تحقیق و تفحص از بازار خودرو با هدف شفاف‌سازی عملکرد خودروسازی‌ها در مجلس یازدهم کلید خورده است.

وی با تأکید بر اینکه طرح تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروسازی در خصوص نحوه قیمت‌گذاری و نحوه توزیع محصولات آن‌ها انجام خواهد شد، افزود: هفته گذشته درخواست تحقیق و تفحص در مجلس ثبت شده و در معاونت قوانین نیز تایید شده است.

نماینده مردم سپیدان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امضاهای زیادی برای تحقیق و تفحص از شرکت‌های خودروسازی جمع شده است، تصریح کرد: اعتقاد ما بر این است که در این بین ایرادها و اشکالاتی وجود داشته و باید به طور شفاف آن را به اطلاع مردم برسانیم.

علیزاده ادامه داد: این قول را نیز به مردم می‌دهیم که اگر نسبت به در اختیار گذاشتن تنخواه جهت انجام این تحقیق و تفحص همکاری نشود با کمک نیروهای جهادی که به دنبال شفاف‌سازی هستند،کار را پیش ببریم.

وی با بیان اینکه تأمین مواد اولیه شرکت‌های خودروسازی، قطعات و همچنین در مونتاژ موضوعاتی هستند که باید شفاف‌سازی شوند، یادآور شد: ما به دنبال این هستیم تا با رفع ابهامات موجود به کاهش قیمت خودرو کمک کرده و به این ترتیب مردم را یاری کنیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تأکید بر اینکه طبق گزارش‌های واصله برخی خودروها حتی بیش از ۱۰۰ میلیون تومان در فاصله یک ماه افزایش قیمت داشته‌اند، افزود: اختلاف قیمت فاحش و رشد آن در طی یک ماه عجیب است، از این رو مجلس به این نوع تخلفات خودروسازی‌ها ورود جدی داشته است.

وی با بیان اینکه در دو مقطع زمانی کوتاه افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصد قیمت خودرو را شاهد بوده‌ایم، گفت: در مجلس گذشته نیز تحقیق و تفحص از خودروسازی‌ها انجام شده اما بنا به دلایلی نتایج آن به قوه‌قضائیه ارجاع نشده است. ما به دنبال این هستیم با استفاده از مدارک موجود پس از جمع‌بندی موارد، دستگاه قضا را مطلع کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار