استاندار فارس گفت: پروژه‌های جهش تولید جز پروژه‌های اولویت‌دار استان فارس است بنابراین مدیران دستگاه‌های اجرایی با جرات بیشتری این پروژه‌ها را پیگیری کنند.
کد خبر: ۸۸۴۵۶۸
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 06 August 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم: عنایت الله رحیمی در ششمین جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان فارس اظهار داشت: انتظار بر این است که در سال جهش تولید مدیران استان فارس یک مقدار شهامت و جرات تصمیم‌گیری بیشتری از خود نشان دهند تا بتوانیم فشارهایی که در قالب معیشت، بیکاری جوانان، محدودیت‌های ارزی وجود دارد را پشت سر بگذاریم و این مسائل را حل کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مدیران استان فارس با جرات بیشتری پروژه‌های جهش تولید را پیگیری کنند، گفت: پروژه‌های جهش تولید جز پروژه‌های اولویت‌دار استان فارس است و در سفر معاون رئیس جمهور نیز قول تخصیص اعتبار به این پروژه‌ها داده شده است.

استاندار فارس با بیان اینکه پروژه‌های جهش تولید در واقع پروژه‌هایی هستند که تعهد شده تا پایان سال به بهره‌برداری برسند، افزود: از بین پروژه‌های جهش تولید، پروژه‌هایی که ماهیت عمرانی دارد باید از طریق دستگاه‌های اجرایی پیگیری شود تا با تخصیص اعتبار به سرانجام برسد و پروژه‌هایی که ماهیت اقتصادی دارد و به تسهیلات نیاز دارد نیز باید با وسعت دید و انعطاف مدیران دولتی، بانک‌ها و دستگاه‌های مجوزدهند منجر به جذب سهم استان فارس شود.

وی تاکید کرد: البته اینکه می‌گوییم تسهیلات پرداخت شود به این معنا نیست که طوری رفتار شود که منابع بانک بازنگردد زیرا منابع نیز در واقع منابع مردم است و باید بازگردانده شود.

 

استاندار فارس در مورد راه‌اندازی صنایع پایین دستی مرتبط با ذوب‌آهن پاسارگاد نیز گفت: چون فولاد یک صنعت پایه است و می‌تواند صنایع پایین‌دستی زیادی داشته باشد و تولید اشتغال کند ایده اول ما این است که سرمایه‌گذار فعلی در خواست سرمایه‌گذاری در فازهای بعدی برای راه‌اندازی صنایع پایین دستی داشته باشد و استانداری نیز قطعا از این موضوع حمایت می‌کند.

وی افزود: ایده بعدی این است که سرمایه‌گذاران دیگری به این امر ورود کنند که در این صورت برای اینکه با مشکل حمل و نقل روبه‌رو نشوند باید واحدهای آنها در نزدیکی ذوب‌آهن پاسارگاد ایجاد شود.

رحیمی با تاکید بر توسعه کشت گلخانه‌ای در استان فارس گفت: اگر موضوع کشت گلخانه‌ای و سایبانی در استان فارس به یک نتیجه مطلوب برسد علاوه بر صرفه‌جویی در مصرف آب سبب ایجاد ارزش افزوده و اشتغال در استان خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار