رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان:
رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان گفت: داوطلبین علمی کاربردی در جهت رفع نیازهای روز جامعه ارزیابی علمی میشوند.
کد خبر: ۸۸۴۵۳۷
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰ 05 August 2020

به گزارش تابناک ، بهزاد رضایی روز چهارشنبه اظهار داشت: یکی از مشکلات عمده در کشور مباحث اقتصادی است در همین راستا مشکلاتی در حوزه کارآفرینی، اشتغال و استفاده از سرمایه‌های انسانی وجود دارد.

وی با بیان اینکه آموزش در کشور ما مظلوم واقع شد، ادامه داد: اکنون با انبوهی از دانش آموختگان رو به رو هستیم اما در راستای تربیت نیروی متناسب با نیاز موجود جامعه و اقتصاد برتر حرکت نکردند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان گفت: نقشه جامع علمی کشور و توسعه مهارت در آموزش‌ها از اهداف دانشگاه‌های جامع علمی کاربردی بود.

وی با بیان اینکه قرار بود در برنامه پنجم توسعه به ۳۰ درصد رشته‌های فنی و حرفه‌ای دست یابیم اما اکنون در برنامه ششم توسعه به ۱۷ درصد رسیدیم، گفت: اگر قصد تقویت رشته‌های مهارتی و افزایش کارآفرینی نیازمند ارزش آفرینی و تربیت نیروی انسانی خلاق است.

رضایی خاطرنشان کرد: امسال بیش از ۸۰۰ هزار نفر از فرزندان این کشور در کنکور رشته تجربی شرکت می‌کنند این در حالیست که فقط به پنج هزار نفر برای دانشگاه‌های دولتی نیاز است.

وی با اشاره به اینکه در رشته‌های مهارتی، ریاضی فیزیک، فنی و مهندسی اکثر صندلی‌ها خالی مانده است، خاطرنشان کرد: باید خانواده‌ها را هدایت و آگاه می‌کردیم تا فرزندان را به سمت علایق و انگیزه‌های خود سوق دهند.

رییس دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان بیان کرد: باید مشخص شود چه کسی برای چه رشته‌ای مناسب است، باید ظرفیت سازی در حوزه فنی و حرفه‌ای و کار و دانش صورت بگیرد.

وی اضافه کرد: اگر فرزندان به سمت علایق، انگیزه‌ها و توانمندی‌های خود حرکت نکنند نمی‌توانیم مشکلات اقتصادی کشور را مرتفع و چرخه اقتصادی کشور را به حرکت در بیاوریم.

دانشجویان علمی کاربردی اصفهان رغبت‌سنجی می‌شوند

مدیرکل پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی کشور که به صورت ویدیو کنفرانس در این برنامه حضور داشت، گفت: در ثبت نام این دوره دانشگاه جامع علمی کاربردی بحث رغبت‌سنجی و هدایت آن توسط تست در هنگام ثبت نام صورت می‌گیرد.

محمد حسین موسی زاده بیان کرد: اجرای رغبت سنجی نیازمند ایجاد سازوکار توسط سازمان سنجش است که در صورت عدم اجرای این مهم در ۱۵ شهریور حین ثبت نام تست را از دانشجویان اخذ می‌کنیم که در صورت عدم رغبت در رشته‌ای به رشته‌های دیگر هدایت می‌شوند.

وی کارآفرینی را نوعی ارزش آفرینی دانست و اضافه کرد: نگاه به ارزش آفرینی از فردی تا سازمانی صورت می‌گیرد و باید کشور را از شعار به سمت واقعی سازی هدایت کنیم.

مدیرکل پژوهش و فناوری دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اصفهان ابراز امیدواری کرد با توجه به رسالت‌های علمی کاربردی در زمینه کارآفرینی باید شناساندن افراد ارزش آفرین به جامعه را سرلوحه کار قرار دهیم.

وی با بیان اینکه یکی از وظایف ما الگوسازی است و باید ارزش آفرینان به عنوان الگو به جامعه شناسانده شوند، خاطرنشان کرد: باید نیازها را به صورت واقعی بسنجیم، هرچقدر بتوانیم به دانش آموزان و دانشجویان الگوسازی درست را یاد دهیم آینده خوبی را برای جامعه متصور خواهیم شد

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار