مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان: ا
مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری سمنان با اشاره به محدودیت‌های مراسم‌های عزاداری در استان گفت: استفاده از ابزارهای عزاداری و ایستگاه‌های پذیرایی در ایام محرم ممنوع است.
کد خبر: ۸۸۴۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۶ 05 August 2020

استفاده از ایستگاه‌های پذیرایی ویژه محرم در استان سمنان ممنوع است

به گزارش تابناک سمنان: امیر بینایی بعدازظهر چهارشنبه در جلسه کارگروه عزاداری محرم به میزبانی استانداری سمنان ضمن بیان اینکه برگزاری مراسم عزاداری در استان با توجه به وجود بیماری کرونا و ضرورت جلوگیری از شیوع این ویروس در دستور کار قرار دارد، اظهار داشت: در ایام عزاداری ماه محرم سال جاری با توجه به‌ضرورت جلوگیری از شیوع این ویروس از آوردن پرچم، نخل، علم و دیگر ابزارهای مرسوم عزاداری در مناطق شهری و روستایی استان پرهیز شود.

وی با تأکید بر ضرورت اجرای دستورالعمل‌های بهداشتی در این ایام بیان کرد: حذف ایستگاه‌های پذیرایی در برگزاری مراسم به‌طور ویژه در دستور کار هیئت‌های مذهبی استان باشد و موکب‌ها در سال جاری در کوچه و خیابان‌های استان برای جلوگیری از تجمع برپا نمی‌شود.

مدیرکل دفتر امور فرهنگی و اجتماعی استانداری سمنان با اشاره به اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی که ستاد ملی مقابله با کرونا تدوین خواهد کرد، ملاک کار در برگزاری آئین سوگواری محرم حسینی در سال جاری خواهد بود، افزود: با همکاری دانشگاه‌های علوم سمنان و شاهرود، نحوه انجام این دستورالعمل‌های بهداشتی به هیئت‌های مذهبی گزارش خواهد شد.

بینایی بابیان اینکه برگزاری برنامه‌های مرسوم سال‌های گذشته حدالمقدور با رعایت نکات بهداشتی انجام شود، ابراز کرد: لازم است بسیاری از این آئین‌ها برای حفظ سلامت اقشار مردم حذف و انجام نشود.

وی با تأکید بر اینکه در برگزاری آئین‌های مذهبی به‌طور مشخص به‌سلامت جسمانی و روحی در کنار هم توجه شود و برگزاری آئین عزاداری امام حسین (ع) موجب شیوع کرونا ویروس نشود، گفت: برگزاری جلسه اقناعی با رؤسای هیئت‌های مذهبی در دستور کار باشد تا با اجرای این طرح آخرین وضعیت شیوع این ویروس برای این هیئت‌ها گزارش شود.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار