استاندار فارس گفت: رسانه‌ها با انعکاس و بیان اقدامات اثربخش دولت در حوزه‌های مختلف، امید و نشاط را در جامعه تقویت کنند.
کد خبر: ۸۸۴۴۱۴
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۲ 05 August 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:عنایت‌الله رحیمی، چهارشنبه در آستانه ۱۷ مرداد روز خبرنگار در بازدید از خبرگزاری جمهوری اسلامی در شیراز افزود: دولت به ویژه در ۲ سال گذشته اقداماتی را در استان فارس انجام داده که قابل مقایسه با هیچ دوره‌ای نیست اما می‌بینیم که این اقدامات تحت تاثیر کرونا، تحریم و تورم قرار گرفته و دیده نمی‌شود.
وی ادامه داد: در کدام دوران در فارس ظرف مدت یک سال حدود ۶۰ هزار شغل آن هم شغل‌هایی با پایه صنعتی ایجاد شده است؟ در کدام مقطع بوده که طی ظرف ۲ سال چندین پروژه و کارخانه بزرگ که جزو آرمان‌های مردم فارس و شیراز بوده محقق شود؟ همه اینها موفقیت‌هایی است که باید به جامعه منتقل شود.
او اظهار داشت: در تاریخ شیراز یک تصفیه خانه فاضلاب داشته‌ایم که ۴۰۰ هزار نفر را پوشش می‌داد در حالی که طی همین یکی دو ماه اخیر تصفیه خانه‌ای در شیراز افتتاح شد که برای ۶۰۰ هزار نفر خدمات‌رسانی می‌کند.
استاندار فارس بیان کرد: در بحث آبرسانی نیز بخش قابل توجهی از آب آشامیدنی شهر شیراز از طریق آب‌های زیرزمینی تامین می‌شد که با اجرای خط دوم انتقال آب، آرزوی دیرینه مردم یعنی بهره‌مندی از آب‌های سطحی که کیفیت و مطلوبیت بهتری دارد محقق شد اما این اقدام و موفقیت نیز تحت تاثیر شرایط قرار گرفت و دیده نشد.
وی گفت: در شرایطی که حوادث و اتفاقاتی همچون کرونا و تحریم بر زندگی مردم سایه افکنده و بسیاری از اقدامات به چشم نمی‌آید، رسانه‌ها می‌تواند با انعکاس این اقدامات و دستاوردها به جامعه امید و نشاط دهند.

رحیمی ضمن تاکید بر لزوم توجه رسانه‌ها به انعکاس اخبار صحیح و قابل استناد گفت: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) سعی کرده که در تهیه اخبار خود از اطلاعات منابع رسمی و موثق استفاده کند.
وی با اشاره به لزوم رعایت اصل اطلاع‌رسانی بی‌طرفانه در کارکرد حرفه‌ای رسانه‌ها گفت: رسانه‌ها باید بین خبر یعنی واقعیت مبتنی بر اطلاعات واقعی و تفسیر خبر یعنی ارائه تحلیل مبتنی بر انگیزه و خطوط فکری تفکیک قائل شوند، برخی مجموعه‌های خبررسانی این را قائل نمی‌شوند.
استاندار فارس با تاکید بر این‌که نباید همواره نیمه خالی لیوان را در رسانه‌ها برجسته کرد، گفت: سالیان سال، استان فارس رتبه اول را از نظر آمار تلفات جاده‌ای داشت اما در 2 سال گذشته، شاهد کاهش فوتی‌ها در استان بوده‌ایم.
وی ادامه داد: یا این که گفته‌ می‌شود استان فارس فاقد آزادراه است ولی‌ می‌توان گفت که برای نخستین بار 250 کیلومتر آزادراه با پیشرفت 80 درصد در این استان در حال ساخت است.
رحیمی گفت:‌ برخی در تحلیل‌های خود به استان فارس به عنوان استانی فاقد تنوع شغلی یاد می‌کنند اما در کنار این موضوع، می‌توان گفت که در 2 سال گذشته، انقلاب و تحول اساسی در صنایع پایه و مادر در این استان صورت گرفته و حتی باعث شده که جایگاه کشور را در رتبه‌بندی‌های بین‌المللی ارتقا دهد؛ در این زمینه می‌توان به تولید شمش آلومیینیوم، فولاد و کربنات سدیم که واحدهای تولیدی آنها در سال 99 به بهره‌برداری رسید اشاره کرد.
استاندار فارس با بیان این که امروز، ماموریت ما تقویت امید و نشاط در جامعه است، گفت:‌ اگر ناامیدی را گسترش دهیم، روز به روز عقب‌رفت خواهیم داشت و باید توجه داشت که توسعه و تکامل در جامعه ناامید شکل نمی‌گیرد.

 

در این بازدید که رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی فارس، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل استانداری فارس نیز حضور داشتند، خبرنگاران و دبیران خبر ایرنا مرکز شیراز به بیان سوالات و دیدگاه‌های خود پرداختند.
رییس خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس نیز در این نشست، گزارشی از عملکرد یکسال گذشته ایرنا مرکز شیراز را ارائه کرد که انتشار افزون بر یک‌هزار خبر، گزارش خبری، پژوهشی و تصویری در اطلاع‌رسانی هدفمند پیشگیری از کرونا و کاستن از آسیب‌های این بیماری بر جامعه و اقتصاد کشور و نیز راه‌اندازی دفتر لارستان به عنوان نخستین دفتر ایرنا در شهرستان‌های فارس از جمله آنها بود.
۱۷ مرداد به پاس بزرگداشت شهید محمود صارمی خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی که سال ۱۳۷۷ در افغانستان به همراه دیپلمات های ایرانی به شهادت رسید، روز خبرنگار نامیده شده است.
ایرنا سال ۱۳۱۳ با عنوان آژانس پارس شکل گرفت و پس از انقلاب اسلامی با تصویب مجلس شورای اسلامی به خبرگزاری جمهوری اسلامی تغییر نام یافت. ایرنا هم‌اینک دفاتر متعددی در مراکز و شهرستان‌های استان‌ها و نیز سایر کشورها دارد و اخبار و رویدادها را به ۹ زبان زنده دنیا به مخاطبان عرضه‌ می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار