سلیمی مطرح کرد؛
رئیس انجمن متخصصان بیهوشی کشور گفت: میزان ابتلای جامعه پزشکی ایران به کرونا زیاد است و تاکنون ۱۵۰ شهید سلامت در کشور داشته‌ایم.
کد خبر: ۸۸۴۳۴۹
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۵ 05 August 2020

شهادت ۱۵۰ نفر از مدافعان سلامت/

به گزارش تابناک سمنان: علیرضا سلیمی رئیس انجمن متخصصان بیهوشی کشور و معاون آموزشی و پژوهشی نظام پزشکی در ویدیو کنفرانس نشست خبری پویش همدلی با مدافعان سلامت گفت: روزهای سختی را پشت سر می گذاریم. از همکارانم در جامعه پزشکی که با ایثار و از خودگذشتگی در حال خدمت رسانی هستند، تشکر می کنم. از خبرنگاران نیز تشکر ویژه دارم؛ چراکه هم در بحث آموزش همگانی کمک و هم مشکلات و لحظات حساس جامعه پزشکی را ثبت کردند و به گوش مردم رساندند. این روزها سخت است.  «کرونا را شکست می دهیم» شعار خوبی است که باید آن را برای طولانی مدت حفظ کنیم، اما اکنون انتظار ما این است که شعارهایی برای کوتاه مدت هم تعریف شود. مهم ترین شعاری که برای کوتاه مدت نیاز داریم، «قطع زنجیره انتقال، کاهش ابتلا و مرگ و میر و حفظ جامعه پزشکی» است.

او افزود: شکست دادن کرونا در چند ماه آینده و بازگشتن به زندگی عادی میسر نیست. تولید و دسترسی به یک واکسن خوب، پیدا کردن یک داروی درمان کرونا و سایر روش‌ها، حداقل در ماه های آینده عملیاتی نخواهد بود. آنچه برای ما باقی می ماند، قطع زنجیره انتقال و برنامه ریزی برای ادامه چرخه زندگی و به حداقل رسیدن ابتلا به کروناست.

سلیمی ادامه داد: امروز چند درخواست و انتظار  از مردم و مسئولان داریم، مسئولان حمایت همه جانبه ای از حوزه سلامت و جامعه پزشکی داشته باشند. تا این لحظه در سطوح بالا قدردانی‌ها انجام شده است، اما انتظار داریم در سطوح میانی و پایین تر گام های عملیاتی برای تشکر از حوزه سلامت برداشته شود. امیدواریم که دغدغه های معمولی جامعه پزشکی برطرف شود. معوقات، مشکلات مالیاتی و ... امروز نباید لحظه‌ای از وقت جامعه پزشکی را به خود اختصاص دهد.

 میزان ابتلای جامعه پزشکی ایران به کرونا زیاد است

او با بیان اینکه میزان ابتلا به کرونا در حوزه سلامت بیش از حد معمول است، گفت: البته در تمام دنیا ابتلای افرادی که در خطوط اول حوزه سلامت قرار دارند، چندین برابر جامعه معمولی است. به نظر می‌رسد که میزان ابتلای جامعه پزشکی ایران به کرونا زیاد است. به طوری که فقط در تهران حداقل ۶ هزار نفر از مدافعان سلامت به کرونا مبتلا شدند و تاکنون ۱۵۰ شهید سلامت در کشور داشته‌ایم. دیشب یکی از پزشکان را بعد از دست و پنجه نرم کردن طولانی در آی سی یو از دست دادیم، او یک متخصص بیهوشی با ۲۰ سال سابقه بود و حقیقتا جایگزین کردن این نیرو‌ها سال‌ها وقت می‌برد. فراموش نمی‌کنم که در یک بیمارستان چهار متخصص بیهوشی در کنار هم در آی سی یو خوابیده بودند و دیدن این صحنه‌ها دردآور است.

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار