تولید لبنیات چه سنتی باشد چه صنعتی باید مطابق با استاندارد‌های بهداشتی باشد و اگر لبنیات سنتی عرضه شده در بازار در مراکز زیر زمینی تولید می شود لازم است با تولیدکننده و توزیع کنندگان برخورد شود.
کد خبر: ۸۸۴۱۸۳
تاریخ انتشار: ۱۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۰ 05 August 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: استاندار فارس در چهلمین جلسه شورای گفتگوی دولت با بخش خصوصی با بیان این مطلب تاکید کرد تولید لبنیات چه سنتی باشد چه صنعتی باید مطابق با استاندارد‌های بهداشتی باشد و اگر لبنیات سنتی عرضه شده در بازار در مراکز زیر زمینی تولید می شود لازم است با تولیدکننده و توزیع کنندگان برخورد شود.

وی با اشاره به اینکه لازم است آموزش‌های لازم به عشایر و روستایان که تولیدمحصولات لبنی سنتی را انجام می دهند داده شود افزود: مشکل عرضه غیربهداشتی بیشتر به مراکزی بر می گردد که در شهرک‌های صنعتی و مراکز زیر زمینی مبادرت به تولید و عرضه این محصولات در قالب سنتی می کنند که باعث به خطر افتادن جان مردم می شود.

وی افزود مردم به لبنیات سنتی به خاطر طعم و مزه آن علاقه ویژه‌ای دارند و تولیدکنندگان صنعتی لازم است با توجه به ضائقه مردم و خواسته مردم همان محصولات را با همان مزه مورد علاقه مردم با رعایت موارد بهداشتی تولید کنند تا تولیدکنندگان غیربهداشتی و غیرمجاز لبنیات سنتی نتوانند سلامت مردم را به خطر بیندازند.

وی افزود: با توجه به فعالیت صد‌ها مرکز توزیع لبنیات سنتی باید با مراکز غیرمجاز و بدون مجوز و غیربهداشتی برخورد کرد و برای این منظور لازم است کارگروه ویژه‌ای برای این موضوع با شرکت بخش خصوصی، اداره استاندارد، سازمان جهاد کشاورزی و دانشگاه علوم پزشکی و سازمان صنعت معدن و تجارت تشکیل شود و تصمیمات اصلی در این خصوص در آن کارگروه گرفته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار