از ابتدای امسال تا پایان تیر با انجام ۴۰ هزار بازرسی از واحد‌های صنفی برای ۲ هزارو ۴۳۷ واحد متخلف پرونده به ارزش ۱۱۴ میلیارد ریال تشکیل وبه تعزیرات حکومتی فارس ارجاع شده است.
کد خبر: ۸۸۴۰۶۱
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۴ 04 August 2020

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت فارس از شناسایی بیش از ۱۱۴ میلیارد ریال تخلف صنفی در فارس طی ۴ ماهه اول امسال خبر داد.
محمدابراهیم صداقت گفت: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه ۴۰ هزار بازرسی از واحد‌های صنفی استان به عمل آمده که طی آن ۲ هزارو ۴۳۷ واحد متخلف شناسایی شدند.
صداقت ادامه داد: برای این واحدها، پرونده تخلف به ارزش بیش از ۱۱۴ میلیارد و ۷۸۱ میلیون و ۷۰۴ هزار ریال تشکیل و برای صدور رای به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.
به گفته وی، در این مدت طرح ضربتی نظارت بر کالا‌های اساسی (مرغ، تخم مرغ، شکر، برنج و ...)، طرح نظارتی ویژه عرضه لوازم خانگی، بازرسی ویژه از انبار‌ها و عرضه کنندگان لاستیک انجام و طی این طرح‌ها از ۴ هزار و ۱۹۶ واحد عرضه کننده مرغ، ۳ هزار و ۲۷۵ مورد بازرسی از واحد‌های عرضه کننده تخم مرغ، ۴ هزار و ۳۰۴ واحد‌های عرضه شکر، یک هزار و ۳۵۱ بازرسی از واحد‌های عرضه لاستیک و ۶۴۰ بازرسی از واحد‌های عرضه کننده لوازم خانگی انجام و به ترتیب برای ۱۴۱ واحد توزیع مرغ، ۳۲ واحد توزیع تخم مرغ، ۱۱۱ واحد توزیع کننده شکر، ۵۴ واحد توزیع لاستیک و ۳۵ واحد توزیع لوازم خانگی پرونده تخلف تشکیل شده است.
صداقت اضافه کرد: ارزش ریالی پرونده‌های تخلف تشکیل شده در حوزه مرغ بیش از ۳۱۶ میلیون ریال، درحوزه تخم مرغ بیش از ۴۴ میلیون ریال، در حوزه عرضه شکر بیش از ۴ میلیارد و ۴۵۰ میلیون ریال، در حوزه لاستیک بیش از ۱۰ میلیارد ریال و در حوزه لوازم خانگی بیش از ۶۸ میلیون ریال است.
معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت فارس به انجام بازرسی‌ها برای شناسایی واحد‌های احتکار کالا، عرضه خارج از شبکه، اعلام نشدن موجودی و ... اشاره و اضافه کرد: در ۴ ماهه منتهی به اول مرداد ۹۹ با بازرسی از عمده فروشان مواد غذایی به منظور شناسایی واحد‌های متخلف با موضوع احتکار و عرضه خارج از شبکه و فروش اجباری، اعلام نشدن موجودی و گرانفروشی چندین پرونده تخلف به ارزش بیش از ۱۵ میلیارد و ۹۸۳ میلیون ریال تشکیل شده و به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.
صداقت به بازرسی از انبار‌های میلگرد و شناسایی واحد‌های متخلف در این حوزه هم اشاره و خاطرنشان کرد: برای متخلفین این حوزه پرونده تخلف به ارزش یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال تشکیل و برای صدور رای نهایی به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.
وی همچنین شناسایی ۲ واحد متخلف عرضه و نگهداری روغن موتور را از دیگر کشفیات بازرسان این سازمان برشمرد و گفت: برای این دو واحد پرونده تخلف گرانفروشی و احتکار به ارزش بیش از ۳ میلیارد و ۸۷۳ میلیون ریال تشکیل و به مراجع قضایی ارجاع شده است.
بازرسی از خرده فروشان مواد غذایی (سوپرمارکت ها) و شناسایی یک واحد متخلف با موضوع تخلف اخفا و امتناع از عرضه با تشکیل پرونده به ارزش ۲۰۲ میلیون و ۵۴۰ هزار ریال از دیگر مواردی بود که معاون بازرسی سازمان صمت فارس به آن اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار