نماینده حوزه شمالی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی گفت: مردم این استان به طور جد خواهان جدا شدن سهم استان از شرکت نفت و گاز غرب کشور هستند.
کد خبر: ۸۸۴۰۵۵
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲ 04 August 2020

به گزارش تابناک ایلام ؛  سارا فلاحی در دیدار با وزیر نفت اظهار داشت: معاونت هایی که از شرکت نفت و گاز غرب کشور در ایلام ایجاد شده فقط یک ساختمان با معاونت های غیربومی است که این معاونت ها با حق ماموریت به ایلام می آیند و در عمل هیچ منفعتی برای استان ندارند.

وی تاکید کرد: در شرکت نفت و گاز غرب کشور حتما باید از مدیران و نیروهای استان استفاده شود چون عمده سهم این شرکت متعلق به استان ایلام است.

فلاحی در ادامه خواستار تسریع در شروع فعالیت میدان نفتی چنگوله شد و گفت: فاز اول پالایشگاه گاز ایلام تکمیل و روند اجرای فاز دوم آن آغاز شود.

نماینده حوزه شمالی مردم ایلام در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: طبق قانون مناطق نفت و گاز خیز، باید وزارت نفت در قالب مسوولیت های اجتماعی بخشی از بودجه های عمرانی استان ایلام را تامین و تقبل کند.

وی تصریح کرد: پتروشیمی ایلام و صنایع دیگر حوزه نفت و گاز باید توسط نیروهای بومی مدیریت شود و تمام فعالیت های آن ها در زمینه استخدام و فعالیت های دیگر مورد رصد وزیر نفت قرار گیرد قبل از آن که مجلس وارد مقوله تحقیق و تفحص شود.

فلاحی ادامه داد: باید ایجاد صنایع پایین دستی پتروشیمی در استان مورد توجه جدی وزارت نفت و هیات دولت قرار بگیرد تا استان ایلام به قطب صادراتی پتروشیمی تبدیل شود.

وی خواستار توجه به وضعیت کارکنان قراردادی «قرارداد مدت موقت» وزارت نفت و ضرورت اعمال ماده ۱۰ برای کارکنان وزارت نفت استان ایلام شد و ضمن قدردانی از شروع فعالیت پتروشیمی دهلران از وزیر نفت خواست ‌که به این مجتمع توجه جدی تری شود.

وزیر نفت هم در این دیدار در رابطه با شرکت نفت و گاز غرب کشور، معاونت های حاضر در ایلام و استفاده از نیروی بومی برای معاونت های این شرکت، جذب سرمایه گذار برای ایجاد صنایع پایین دستی و بررسی سایر موارد مطرح شده تاکید کرد.

۹۰ درصد نفت و گاز غرب کشور در استان ایلام است و چهار درصد ذخایر نفت و ۱۱ درصد گاز کشور را دارا است./م

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار