ایسنا/کرمانشاه مدیرعامل سازمان آتشنشانی کرمانشاه با اشاره به حادثه مهیب آتش سوزی پارکینگ دولت آباد، گفت: در این حادثه واقعا جهنم را به چشم دیدیم و هر آن احتمال می دادیم از حرارت بالا ذوب شویم.
کد خبر: ۸۸۳۹۲۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۵ 04 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،غلامرضا رضایی امروز (14 مرداد) در دیدار جمعی از آتشنشانان کرمانشاهی با آیت الله علما نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، به ماجرای آتش سوزی گسترده پارکینگ شهرک دولت آباد اشاره کرد وافزود: در این آتش سوزی چندین تریلی حامل سوخت بنزین دچار حریق شدند و اگر فداکاری و تلاش نیروهای آتشنشان نمی بود، چه بسا فاجعه‌ای بزرگ رخ می داد.

وی افزود: حرارتِ ناشی از حریق بنزین بسیار بالا بود و واقعا نزدیک شدن به آتش در آن شرایط کار هرکسی نبود، اما نیروهای آتشنشان با از خودگذشتگی نسبت به اطفای حریق اقدام کردند.

وی تصریح کرد: حجم آتش به حدی زیاد بود که از هر نقطه شهر به راحتی دیده می‌شد و وقتی به آن نزدیک شدیم واقعا جهنم را به چشم خود دیدیم. حرارت به حدی بالا بود که هر آن احتمال می دادیم ذوب شویم.

رضایی با اشاره به وجود 100 تریلی دیگر حامل بنزین در محل حادثه، گفت: هر کدام از این تریلی ها حامل 20 هزار لیتر بنزین بودند و اگر اقدام به موقع نیروهای آتشنشان برای خروج این تریلی ها و تسریع در خاموش کردن آتش نبود، واقعا اینکه چه اتفاقی رخ می داد تصورش برای من غیرممکن است.

وی به نگرانی خانواده های آتشنشانان اشاره کرد وافزود: آن روز از زمان شروع حادثه مدام خانواده های آتشنشانان تماس گرفته و نگران فرزندان و همسران و پدرانشان بودند و این از همه چیز برای ما سخت‌تر بود، چرا که اگر حادثه ای برای یکی از آتشنشانان رخ می داد واقعا نمی دانستیم به خانواده او چه بگوییم که خوشبختانه حادثه ای برای نیروها رخ نداد.

رضایی تصریح کرد: تنها اگر یکی از تریلی ها نشت بنزین پیدا می کرد و کف پارکینگ می ریخت معلوم نبود چه حادثه رخ می داد، اما به هر به یاری خداوند و همت آتشنشانان همه چیز ختم به خیر شد.

جرقه زدن سیستم برق یک تریلی؛ عامل آتش سوزی پارکینگ "دولت آباد"

مدیرعامل سازمان آتشنشانی کرمانشاه در خصوص علت این حادثه نیز گفت: علت حادثه غیرعمدی بوده و کلید برق سیستم یکی از تریلی ها جرقه زده و این جرقه به بار بنزین تریلی رسیده و موجب آتش گرفتن آن شده بود.

وی افزود: با انفجار این تریلی آتش به سایر تریلی ها هم سرایت کرد که خوشبختانه با حضور به موقع آتشنشانان از سرایت بیشتر آتش جلوگیری شد.

در حادثه آتش سوزی پارکینگ دولت آباد که هفته گذشته رخ داد، شش تریلی حامل سوخت دچار حریق شدند که با تلاش چندین ساعته آتشنشانان مهار شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار