پلیس فارس به شهروندان در خصوص کلاهبرداری‌های تلفنی با مضمون دریافت جایزه‌های نقدی، هشدار داد.
کد خبر: ۸۸۳۷۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۰ 04 August 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:جانشین پلیس آگاهی فارس گفت: کلاهبرداران از طریق برقراری تماس تلفنی با شهروندان با بهانه‌هایی همچون برنده شدن در قرعه‌کشی اپراتور‌های تلفن همراه، کمک هزینه سفر حج و یا عتبات عالیات در مسابقات رادیویی و تلویزیونی، فرد مورد نظر را پای دستگاه‌های عابر بانک می‌کشانند.

سرهنگ سید جواد رضوی با بیان اینکه کلاهبرداران ابتدا از فرد می‌خواهند موجودی کارت بانکی خود را به آن‌ها اعلام کنند، افزود: سپس بر اساس مبلغ موجودی کارت، رقمی را به عنوان کد جایزه به فرد ارائه می‌دهند که در واقع مبلغی است که از حساب وی کسر خواهد شد.

وی اظهارداشت: کلاهبرداران از فرد درخواست می‌کنند این کد را به شماره حسابی که اعلام می‌کنند، ارسال کند و با تکمیل مراحل انتقال وجه، کلاهبرداری انجام می‌شود.

جانشین پلیس آگاهی فارس با تاکید بر اینکه برای دریافت هرگونه جایزه نیازی به مراجعه فرد به دستگاه‌های خودپرداز نیست به شهروندان توصیه کرد به اینگونه تماس‌های تلفنی و پیامک از منابع ناشناس توجه نکنند.

سرهنگ رضوی افزود: شهروندان برای پیشگیری از اینگونه کلاهبرداری‌ها اطلاعات مندرج بر روی کارت عابر بانک خود را از طریق تلفن، پیامک و یا ارسال عکس درفضای مجازی در اختیار دیگران قرار ندهند.

جانشین پلیس آگاهی فارس گفت: در صورت بروز کلاهبرداری‌های کارت به کارت افراد باید بلافاصله مراتب را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند و پس از آن به مراجع انتظامی مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار