کد خبر: ۸۸۳۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۳ 03 August 2020

 

تابناک/وقتی نوبت به خوراکی‌های پیاده‌روی و ذخیره انرژی می‌رسد، این غذاها باید بخشی از موارد انتخابی شما باشند. با شروع فصل گرما و البته محدودیت سفرهای جاده‌ای و بین شهری، کوهنوردان سرانجام می‌توانند از آفتاب تابستانی در کوه‌های اطراف محل زندگی خود لذت ببرند. اما قبل از انجام هرکاری این افراد باید سه چیز را مدنظر داشته باشند، پروتکل‌های کرونا، آب و غذا.

پیش‌تر به طور مفصل در مورد پروتکل‌های سفرهای یک‌ روزه در شرایط کرونا صحبت کرده‌ایم و در این مطلب قصد داریم به غذاهایی بپردازیم که باید در کوله پشتی پیاده‌روی شما قرار داشته باشند. بااینکه ممکن است یک پیاده‌روی روزانه چندان چالش‌برانگیز به نظر نرسد، اما باید از میزان کالری دریافتی مطمئن شوید. بنابراین باید برخی غذاهای ویژه را در رژیم غذایی خود قرار دهید. خوشبختانه اسنک‌های سبک و ساده بسیاری وجود دارند که کوهنوردان می‌توانند به‌راحتی باخودشان حمل کنند.

 

پروتئین: پنیرهای سفت و تند و گوشت‌های خشک‌شده

این غذاهای انرژی‌زا را باید در کوله‌پشتی پیاده‌روی خود قرار دهید

برای کوهنوردی‌های کوتاه‌مدت، پنیرهای سفت و گوشت خشک‌شده می‌توانند منابع خوبی از پروتئین باشند. پنیرهایی مانند پارمزان، گودا و چدار منابع خوبی هستند که می‌توانید ساعت‌ها در کوله‌پشتی خود نگه‌دارید. گوشت‌های خشک‌شده و چربی‌هایی که نیاز به یخچال ندارند و سالامی غذاهای فوق‌العاده‌ای برای یک ناهار سرعتی در کوهستان هستند.

 

انرژی: شکلات‌های مقوی، لیبل آن‌ها را قبل از خرید به‌خوبی مطالعه کنید

این غذاهای انرژی‌زا را باید در کوله‌پشتی پیاده‌روی خود قرار دهید

برخی از این شکلات‌ها سرشار از شکر و مواد نگهدارنده هستند درحالی‌که برخی از آن‌ها حاوی مواد مغزی هستند اما شاید آن چیزی نباشند که کوهنوردان به دنبال آن هستند. همیشه باید لیبل روی شکلات‌ها و کارخانه تولیدکننده آن را بخوانید، زیرا برخی دارای مواد مغذی و برخی دارای نمک و مواد نگهدارنده هستند.

 

کربوهیدرات‌ها و فیبر: میوه‌های خشک، آجیل، آجیل کره‌ای و دانه‌های خوراکی

این غذاهای انرژی‌زا را باید در کوله‌پشتی پیاده‌روی خود قرار دهید

وقتی نوبت به فعالیت‌های جسمی می‌رسد، این مواد همیشه در صدر لیست خوراکی‌ها قرار دارند. حتی اگر هیچ‌چیز دیگری با خود همراه نداشته باشید، یک کیسه کوچک از این خوراکی‌ها کافی است. آجیل‌ها و کربوهیدرات‌ها منابع خوبی برای انرژی هستند و می‌توان حین حرکت به‌راحتی آن‌ها را میل کرد. همچنین فضای خاصی را هم در کوله‌پشتی اشغال نمی‌کند و می‌توان برای کنترل میزان تغذیه، آن‌ها را در کیسه‌های کوچک بسته‌بندی کرد. بعلاوه این مواد غذایی را می‌توان با دیگران نیز تقسیم کرد.

 

موادی مانند حمس، جو دوسر، پودر نوشیدنی، کراکر و تن ماهی 

این غذاهای انرژی‌زا را باید در کوله‌پشتی پیاده‌روی خود قرار دهید

بله درست است، ماندگاری برخی از این مواد نسبت به برخی دیگر بیشتر است. مثلاً حمس و تن ماهی برای کسانی که می‌خواهند در همان ساعات اولیه غذا بخورند بهتر است. می‌توان این مواد را در ظرف‌هایی قرار داد که مواد را بیشتر خنک نگه می‌دارند. اما به یاد داشته باشید که این کار به‌منزله حمل بار اضافی است. اگر با این مسئله مشکلی ندارید حمس ها و تن ماهی‌ها می‌توانند منبع بسیار خوبی از پروتئین و فیبر باشند و احساس سیری طولانی‌مدت به شما بدهند.

کراکرها نیز یک غذای سبک محسوب می‌شوند و باعث افزایش انرژی کوهنوردان می‌شوند. خوردن جودوسر یکی از بهترین کارها برای شروع کارهای روزانه است، می‌توان آن‌ها را هم‌زمان با میوه‌های خشک، آجیل و پروتئین‌های پودر شده میل کرد. پروتئین‌های پودر شده نیز منبع خوبی از مواد مغزی هستند و می‌توان با افزودنشان به آب، آن‌ها را میل کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار