کد خبر: ۸۸۳۶۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۸ 03 August 2020
تابناک/در نشست خبری یکی از اعضای شورای شهر رشت با خبرنگاران، از رفع مشکل ساخت‌وساز در زمین‌های نسقی و ساماندهی دو رودخانه گوهررود و زرجوب رشت خبر داده شد.
رفع مشکل ساخت‌وساز در زمین‌های نسقی رشت

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسماعیل حاجی پور عصر امروز در نشست خبری در جمع خبرنگاران در ساختمان جلسات شورای شهر رشت با اشاره به اینکه رسانه‌ها یار دوازدهم شورای شهر رشت هستند، اظهار کرد: طی یک سال اخیر رسانه‌ها در حفظ آرامش پیرامون حوزه مدیریت شهری همراه شورانشینان بودند و بارها اعلام کرده‌ام که مسؤولیت‌ها اعتباری هستند و هرگز برای هیچ فردی ماندگار نیست.

عضو شورای شهر رشت با تأکید بر اینکه خوشا به حال افرادی که در دوران مسؤولیت خدمتگزار هستند، افزود: معتقدم مدیران و مسؤولینی که در زمان تصدی در جایگاه‌های مدیریتی به‌درستی عمل کنند به‌طور یقین رضایتمندی مردم را کسب می‌کنند.

پنج‌شنبه‌ها ارتباط تصویری با شهروندان 
وی با بیان اینکه پنج‌شنبه هر هفته دقایقی به‌صورت تصویری با شهروندان در ارتباط هستم، تصریح کرد: عنوان ریاست شورا معنایی ندارد و در طول دوران خدمتم در این جایگاه، سختی‌ها و مشقت فراوانی متحمل شدم و مدیریت کردن در شورا کاری بسیار دشوار است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت امور انجام‌شده در شورای رشت را طی دوران مدیریت یک‌ساله خود به قطاری تشبیه کرد و افزود: اگر در مقابل حرکت این قطار قرار بگیریم حرکت قطار با مشکلاتی مواجه می‌شود.

انعقاد تفاهم‌نامه با قرارگاه سازندگی خاتم 
حاجی پور به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری مابین شهرداری رشت و قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیا (ص) اشاره کرد و گفت: چندین پروژه در این تفاهم‌نامه موردتوجه واقع شد که از آن جمله می‌توان به پروژه روگذر نیروی دریایی، زیرگذر میدان مصلی، زیرگذر میدان شهرداری رشت وغیره اشاره کرد.

ساماندهی دو رودخانه گوهررود و زرجوب رشت
 وی ساماندهی دو رودخانه گوهر رود و زرجوب رشت را ازجمله پروژه‌های بسیار مهم طی انعقاد قرارداد با قرارگاه خاتم اعلام کرد و افزود: در سال گذشته نیز بابت ساماندهی ۶ کیلومتر از این رودخانه‌ها قراردادی منعقد شد و قرار است فاضلاب‌ها از این مسیر به سمت تصفیه‌خانه جنوب شهر هدایت شوند.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه دستگاه‌های مختلفی در این پروژه با شورا و شهرداری رشت سهیم هستند، بیان کرد: محمدباقر نوبخت در جایگاه معاون رئیس‌جمهور دراین‌باره همراهی بسیاری داشتند و از این بابت از وی بسیار تشکر می‌کنیم.

اعتبار سی میلیارد تومانی برای بازسازی ساختمان‌های تاریخی رشت
حاجی پور به وضعیت نامطلوب ساختمان‌های تاریخی رشت اشاره کرد و گفت: ساختمان‌های تاریخی ازجمله ساختمان ساعت در معرض خطر فروریختن قرار دارند و در حال حاضر با همکاری‌های انجام‌شده مابین شورا، شهرداری و میراث فرهنگی، اعتباری حدود ۳۰ میلیارد تومان برای بازسازی این ساختمان‌های تاریخی اختصاص داده شد و در این راستا نیز راه‌اندازی موزه مشروطه در خانه تاریخی میرزا خلیل رفیع استارت زده‌شده است.

راه‌اندازی موزه هنرهای معاصر در رشت
وی به راه‌اندازی چندین موزه در ساختمان‌های تاریخی رشت اشاره کرد و گفت: موزه هنرهای معاصر و  غیره با همکاری میراث فرهنگی گیلان در دستور کار است و به‌زودی اقدامات خوبی دراین‌باره انجام می‌شود.

همراهی آب منطقه‌ای گیلان در پروژه جی پنج
عضو شورای شهر رشت با اشاره به پروژه کانال جی پنج افزود: این پروژه مدت‌ها بود که رهاشده بود و با رایزنی‌های انجام‌شده این پروژه نیز در مراحل خوبی قرار دارد و آب منطقه‌ای گیلان دراین‌باره همراهی بسیار خوبی با شورا و شهرداری رشت داشته است.

راه‌اندازی مجدد آب نمای موزیکال بوستان ملت رشت
حاجی پور با بیان اینکه برای راه‌اندازی مجدد آب نمای موزیکال بوستان ملت نیز برنامه‌ریزی‌های لازم انجام‌شده است، تصریح کرد: سه میلیارد تومان اعتبار برای این پروژه طی هفته گذشته در شورا به تصویب رسید و نباید به‌گونه‌ای عمل شود که بیت‌المال هدر رفت داشته باشد.

الکترونیکی کردن خدمات شهرداری رشت
وی با تأکید بر الکترونیکی کردن خدمات شهرداری رشت بیان کرد: این اقدام موجب کاهش رفت‌وآمدها و غیره می‌شود و با این اقدام شهروندان می‌توانند در کوتاه‌ترین زمان ممکن اطلاعات لازم را کسب کنند و در حال حاضر بالغ‌بر ۹۷ درصد این پروژه با توسعه فیبرنوری در رشت انجام‌شده است.

رفع مشکل ساخت‌وساز در زمین‌های نسقی دارای امتیاز 
عضو شورای شهر رشت به رفع مشکل ساخت‌وساز در زمین‌های نسقی اشاره کرد و گفت: با همراهی استاندار گیلان این مشکل برطرف شده است و در حال حاضر در قالب دو بند برای زمین‌هایی که دارای امتیاز آب و برق و گاز  هستند بر اساس دستورالعمل‌هایی در دست اجرا است و برای زمین‌های نسقی که فاقد این امتیازات هستند نیز برنامه‌ریزی‌هایی در دست انجام است.

تعامل سازنده شورا و شهرداری رشت با دیگر دستگاه‌ها
حاجی پور با اشاره به ارتباطات سازنده مابین شهرداری رشت با دیگر دستگاه‌ها گفت: تعامل و ارتباط سازنده  بسیاری از مشکلات را برطرف می‌کند و توجه به این مهم برطرف‌کننده مشکلات فراوانی است.

عضو شورای اسلامی شهر رشت با تأکید بر اینکه از تمامی رسانه‌ها حلالیت می‌طلبم، افزود: در طول دوران یک‌ساله ریاست در شورا چنانچه ناخواسته موجب دلخوری خبرنگاران شدم حلالیت می‌طلبم.

حاکم بودن فضای آرام بر شورا
حاجی پور با بیان اینکه در شورای پنجم رشت افراد توانمندی حضور دارند، تصریح کرد: همه افراد نقاط ضعفی دارند و در مجموعه شورای شهر باید در کنار یکدیگر خدمات شایسته‌ای ارائه کنیم و خوشبختانه در سومین سال از   فعالیت شورای پنجم رشت فضای تقریباً آرامی بر مجموعه حاکم بود.

وی با اشاره به دستورالعمل‌های انجام‌شده پیرامون مراقبت‌های کرونایی در حمل‌ونقل عمومی گفت: تمامی رانندگان تاکسی موظف به رعایت این پروتکل‌ها هستند و در صورت عدم توجه به دستورالعمل‌ها تخلف انجام‌شده است.

عضو شورای شهر رشت با تأکید بر اینکه به شهردار رشت توصیه می‌کنم به دنبال گرفتن عکس‌های معنادار نباشد، گفت: بازی‌های کثیف سیاسی باید کنار گذاشته شود و همه باید برای شهر تلاش و خدمت کنند و نباید کسی به خودش اجازه بدهد که مردم متوجه چیزی نیستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار