تفاهم نامه ثبت مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران با مشارکت کمیسیون ملی یونسکو ایران به امضا رسید.
کد خبر: ۸۸۳۶۱۷
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۳ 03 August 2020
شهرداران سه شهر همدان، کرمانشاه و سنندج به همراه دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران برای ثبت مسیر گردشگری غرب ایران به عنوان سه شهر_خلاق در زمینه های خوراکی ،موسیقی و صنایع دستی، تفاهم‌نامه امضا کردند.

به گزارش تابناک همدان؛ به نقل از روابط عمومی کمیسیون ملی یونسکو- ایران، در راستای تحکیم ارتباطات و ارتقای همکاری در زمینه گردشگری شهری، کرمانشاه در روز ۱۳ مرداد ۹۹ میزبان شهرداران غرب کشور و دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو- ایران بود و تفاهم نامه چهارجانبه تعریف ، احیا و احداث مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران با حضور شهرداران همدان، کرمانشاه، سنندج و حجت‌الله_ایوبی دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو-ایران با هدف توسعه گردشگری داخلی و خارجی در محور گردشگری غرب کشور به امضا رسید.

تفاهم‌نامه در حالی امضا شد که به عنوان اولین اقدام عملیاتی این طرح بزرگ، از برنامه کاربردی «زاگرس گردش» رونمایی شد.
 
این برنامه همه شهر‌های منطقه زاگرس، مراکز اقامتی و هتل‌ها، نحوه تهیه بلیط هواپیما، قطار و اتوبوس با روز و ساعت حرکت، معرفی مراکز تفریحی و گردشگری، معرفی بوستان ها، تفرجگاه‌ها و شهربازی، معرفی رستوران‌های سنتی و کافی‌شاپ‌ها را با آدرس تلفن و مسیریابی هوشمند در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد.
 
ثبت مسیر گردشگری تاریخ و تمدن ایران


شهردار همدان نیز در این نشست اظهار داشت: همدان دروازه منطقه غرب کشور است و می‌تواند در کنار سه استان دیگر ظرفیت‌های موجود را معرفی کند، زیرا این مسیر گردشگری هیچوقت معرفی نشده است.

عباس صوفی با اشاره به اینکه ١٨٠٠ اثر تاریخی در همدان ثبت شده است گفت: سال گذشته همدان میزبان اعضای جهانی یونسکو برای جاده ابریشم بود که می‌تواند در کنار مسیر گردشگری قرار گیرد و در پساکرونا یک مسیر  در  رونق گردشگری باشد.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار