فرماندار ویژه شهرستان مرودشت افزود: دولت در حد توان خود، اعتبارات خوبی برای جبران بخشی از زیان کسب و کارها و مشاغل آسیب دیده از کرونا تخصیص داده و این در حالی است که بعضی شعبات بانک‌ها هیچگونه همکاری برای پرداخت این تسهیلات ارزان قیمت به مردم انجام نمی‌دهند.
کد خبر: ۸۸۳۵۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۴ 03 August 2020

تابناک فارس به ئقل از ایرنا:رهام پیکری، دوشنبه در کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری شهرستان مرودشت که با حضور مسوولان بانک‌های عامل و مدیران دستگاه‌های اجرایی با رویکرد تسریع در پرداخت تسهیلات کرونا برگزار شد، اظهار داشت: مشکلات اقتصادی ناشی از شیوع بیماری کرونا بر کسی پوشیده نیست اما تعدادی از شعب بانک‌های این شهرستان همکاری لازم را در زمینه اقدامات حمایتی دولت برای برون رفت از شرایط فعلی و کاهش اثرات سوء شیوع ویروس کرونا ندارند.

وی، با ابراز نارضایتی خود از عدم حضور برخی مدیران بانک‌های این شهرستان در نشست‌های فرمانداری مرودشت و عدم همکاری آنها با دولت برای کاهش فشار بر کسب و کارهای زیان دیده از کرونا، بیان کرد: مدیران بانک‌هایی که همکاری لازم را برای پیاده سازی طرح‌های حمایتی دولت برای کاهش اثرات سوء شیوع کرونا و اجرای مصوبات ستاد ملی کرونا ندارند، بهتر است شعبات خود را در این شهرستان جمع‌آوری کنند.

فرماندار ویژه شهرستان مرودشت افزود: دولت در حد توان خود، اعتبارات خوبی برای جبران بخشی از زیان کسب و کارها و مشاغل آسیب دیده از کرونا تخصیص داده و این در حالی است که بعضی شعبات بانک‌ها هیچگونه همکاری برای پرداخت این تسهیلات ارزان قیمت به مردم انجام نمی‌دهند.

پیکری ادامه داد: مردم و صاحبان مشاغل آسیب دیده از کرونا برای دریافت تسهیلاتی که دولت اعتبارات آن را نیز تامین کرده به بعضی شعب مراجعه می‌کنند اما با بی توجهی و گاه سختگیری‌های بی مورد از سوی متصدیان این بانک‌ها مواجه می شوند.

وی، با بیان اینکه تنها تا پایان امردادماه ۹۹ فرصت پرداخت تسهیلات حمایتی دولت به مشاغل آسیب دیده از کروناست،گفت: دولت رقمی معادل ۷۵۰ میلیارد ریال را به شهرستان مرودشت برای حمایت از کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع کرونا تخصیص داده است که تاکنون اقدامات لازم برای پرداخت ۳۵۰ میلیارد ریال از این تسهیلات به متقاضیان انجام شده اما تنها کمتر از ۱۰ میلیارد ریال از این وام‌ها از سوی بانک‌های عامل به مردم پرداخت شده است.

پیکری، خطاب به مدیران بانک‌های شهرستان مرودشت تاکید کرد: ظرف ۱۸ روز باقی‌ مانده تا پایان امردادماه ۹۹ باید تمام اعتبارات اختصاص یافته برای حمایت از مشاغل آسیب دیده از کرونا توسط بانک‌های این شهرستان جذب و به متقاضیان پرداخت شود در غیر این صورت با جدیت با بانک‌هایی که در این مسیر کوتاهی کرده باشند برخورد خواهد شد.

وی، با اشاره به اینکه مرودشت دومین شهرستان پُر جمعیت استان فارس است و در حوزه عملکرد باید با کلانشهر شیراز مقایسه شود، بیان داشت: برای ارائه تسهیلات حمایتی دولت به مشاغل آسیب دیده از کرونا بر اساس مصوبه دولت، بانک‌ها باید برای پرداخت وام تا مبلغ ۱۶۰ میلیون ریال تنها با اخذ سفته یا چک برای ضمانت بسنده کرده و از درخواست ضامن کارمند و نامه کسر از حقوق خودداری کنند.

پیکری، همچنین به شرایط دشوار بعضی مشاغل آسیب دیده از کرونا در شرایط کنونی اشاره و تاکید کرد: در این شرایط که بعضی صاحبان مشاغل در تامین مایحتاج روزانه خود و خانواده با سختی مواجه شده‌اند هرگز نباید به مردم برای اخذ ضامن سختگیری کرد.

فرماندار ویژه شهرستان مرودشت اضافه کرد: شعبات بانک‌ها تابع نظام اداری جمهوری اسلامی هستند و لذا باید به مقررات و قوانینی که در این مورد تعیین شده عمل کنند.

وی افزود: در شرایط کنونی که بسیاری از مشاغل زمین‌گیر شده‌اند باید همه دست به دست هم داده تا مردم از این شرایط خارج شوند نه اینکه بعضی دستگاه‌ها در این مسیر سنگ‌اندازی کنند.

تعیین وضعیت متقاضیان استفاده از تسهیلات کرونا از سوی دستگاه‌های اجرایی و ابلاغ دستورالعمل دولت برای پرداخت تسهیلات به بانک‌ها و همچنین تسریع در روند پرداخت وام‌ها به مشاغل آسیب دیده از کرونا از جمله مصوبات این نشست بود که مورد تاکید فرماندار و دادستان شهرستان مرودشت نیز قرار گرفت.

شهرستان مرودشت در فاصله ۴۵ کیلومتری شمال شیراز قرار دارد.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار