زبانه‌های آتش که ظهر یکشنبه ۱۲ مرداد ۹۹ به جان جنگل‌های بناب شهرستان ارسنجان فارس افتاده بود پس از مهار در شامگاه همان روز دوباره شعله کشید و تا لحظه مخابره خبر آتش‌سوزی ادامه یافت.
کد خبر: ۸۸۳۵۷۵
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۹ 03 August 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:فرماندار شهرستان ارسنجان  گفت: آتش سوزی که حوالی ساعت ۱۴ و ۳۰ دقیقه یکشنبه ۱۲ مرداد ۹۹ به جان جنگل‌های بناب این شهرستان افتاده بود ساعت ۲۳ و ۳۰ دقیقه شامگاه همان روز مهار شد.

محمدباقر کاظمی افزود: حوالی ساعت ۱۱ دوشنبه ۱۳ مرداد ۹۹ دوباره شعله‌های آتش از سویی دیگر از جنگل‌های بناب ارسنجان زبانه کشیده است و ادامه دارد.

وی ادامه داد: آتشی که دوشنبه ۱۳ مرداد ۹۹ دوباره به جان طبیعت این منطقه افتاده به لحاظ موقعیت جغرافیایی و دسترسی از آتش روز یکشنبه ۱۲ مرداد ۹۹ سهل تر است و امکان انتقال تجهیزات و نیروی انسانی با خودرو به این محل وجود دارد و نیاز چندانی به اعزام بالگرد نیست.

فرماندار شهرستان ارسنجان گفت: نیروهای انسانی و تجهیزات لازم برای مهار آتش سوزی در این منطقه به محل اعزام شده اند.

وی اظهار داشت: اهالی طبیعت دوست شهرستان ارسنجان برای خاموش کردن این آتش همتی مضاعف داشتند و اکنون نیز تشکل های مردمی و اهالی این منطقه در حال کمک برای مهار آتش‌سوزی هستند.

کاظمی عنوان کرد: شامگاه یکشنبه ۱۲ مرداد ۹۹ اهالی شهرستان های مجاور از جمله مرودشت، شیراز، سرچهان،سیدان ،پاسارگاد و ... برای مهار آتش به محل جنگل‌های بناب آمدند.

وی ادامه داد: وسعت دقیق اراضی منابع طبیعی دچار آتش سوزی شده و علت آن بعد از بررسی‌های کارشناسی از سوی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان فارس اطلاع رسانی خواهد شد.

فرماندار ارسنجان گفت: فاصله جنگل‌های بناب تا شهر ارسنجان حدود ۱۰ کیلومتر است.

شهرستان ارسنجان در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شرق شیراز قرار دارد.

برچسب ها: آتش سوزی ، جنگل ، ارسنجان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار