معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت فارس از کشف کارگاه تولید و توزیع عرقیات و ترشیجات تقلبی در شیراز خبر داد.
کد خبر: ۸۸۳۵۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸ 03 August 2020

تابناک فارس  به نقل از روابط عمومی سازمان صمت فارس، محمدابراهیم صداقت در توضیح کشف این کارگاه گفت: بازرسان این سازمان، پیرو گزارش‌های دریافتی در خصوص تولید و توزیع انواع عرقیات، شربت آلات و محصولات مشابه به بررسی و بازرسی بازار این محصولات پرداختند که طی این بازرسی‌ها توانستند انباری را که در آن به تولید این محصولات تقلبی می‌پرداختند، شناسایی کنند.

به گفته وی با شناسایی این انبار، هماهنگی لازم با معاون دادستان فارس، معاون تعزیرات حکومتی استان، عوامل پلیس امنیت اقتصادی، نمایندگان اتحادیه صنف تولیدکنندگان عرقیات شیراز و همچنین صاحب انبار به عمل آمد و با حضور این افراد و دستور معاون دادستان و معاون تعزیرات حکومتی، درب انبار بازگشایی شد.

در بازرسی از این انبار تعدادی بطری خالی، لیبل، سایر ملزومات بسته بندی، بطری‌های پر شده و … کشف شد.

همچنین بیش از ۲۳ هزار لیتر عرقیات فله و بسته بندی شده، ۴۰۰ لیتر انواع رنگ و اسانس برای تولید آبلیمو و شربت آلات تقلبی، یک هزار و ۱۰۰ کیلوگرم انواع ترشیجات، ۶۰ کیلوگرم رنگ تقلبی برای شربت ویمتو که به گفته کارشناس اتحادیه صنف عرقیات و ترشیجات با یک کیلو از این رنگ می‌توان حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ کیلو شربت ویمتو تقلبی تهیه کرد و ۱۰۰ لیتر اسید ۹۹ درصد غیر خوراکی کشف و ضبط شد و نمونه برداری از این اقلام به عمل آمد.

معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت فارس اظهار داشت: میزان اقلام کشف شده در این انبار در بررسی اولیه از سوی کارشناس اتحادیه صنف عرقیات حدود ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده که با تکمیل پرونده و ارائه نتایج نمونه برداری‌های انجام شده، می‌توان به رقم دقیق مواد کشف شده و تخلف انجام شده دست یافت.

به گفته صداقت در حال حاضر این انبار پلمپ و پرونده برای سیر مراحل قانونی در دست اقدام است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار